terechte puntendeling

Grashoek 2

Belfeldia 2

Luc Maessen (kopbal)
Daan van Bemmel (intikker)
Assist: Luc Maessen
... (solo)
Sjoerd Rijs (afstandschot)

8 mei 2022 12:15

GJ Pijnenburg

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Met een prachtig zonnetje aan de hemel begonnen we aan de strijd tegen de geel/zwarten uit Belfeld. Hierdoor wij zelf deze zondag in het blauw/zwart. Nog geen 2 minuten bezig en de bal lag al achter stand-in doelman Rick in het netje. Een onverwachts afstandsschot verdween via een hoge boogbal onhoudbaar voor Rick in het doel. 0-1. Hierna was het de eerste helft voornamelijk Grashoek dat het spel probeerde te maken en na 16 min een hoekschop van Andy die via de kluts op het hoofd van Luc terecht kwam en deze knikte goed binnen, 1-1. Nog voor de rust wel enkele kleine mogelijkheden maar de ruststand bleef 1-1. Direct na de rust over rechts een goede aanval en Luc zette de bal perfect voor op Daan die bij de 2e paal helemaal vrij stond, kon aannemen en binnen tikken, 2-1. Hierna ging Belfeldia meer druk zetten en moest Rick redding brengen op een inzet van dichtbij. Toch viel de gelijkmaker 20 minuten voor tijd wel. De bal werd goed terug gelegd en vanaf randje 16 knalde de middelvelder van Belfeld de bal hard boven Rick in het doel. Kort erna zelfs 2-3. Knullig balverlies op het middenveld gaf vrije doorgang naar Rick met 2 man en deze was dan ook kansloos. Diegene die dacht nu is het wel gelopen kwam bedrogen uit. Sjoerd kreeg de bal 10 min vor tijd goed aangespeeld en via een geweldige uithaal in de rechterbovenhoek kwam de 3-3 op het scorebord. Toen het moment van Robin, onze effectiefste speler van dit seizoen, qua speelminuten en goals en assists. Op rechts ging J.J. goed door en kon de bal gelukkig precies op het hoofd van Robin mikken ( anders had ik het niet geweten ) maar nu knikte hij mooi tegendraads de bal in de verre hoek binnen en stond het zowaar 4-3 voor Grashoek in de 87e minuut. Nu dus tegen houden en zorgen dat de 3 punten in huis bleven maar daar dachten de gasten anders over. In de 90e minuut werd de bal achterin niet goed weggewerkt en de linksbuiten van Belfeld bedacht zich geen moment en knalde, na eerder al 4 keer ruim naast het doel geschoten te hebben, nu de bal wel onhoudbaar linksboven in de kruising, Achteraf een terechte puntendeling maar toch een beetje sneu dat de laatste goal in de 90e minuut valt. Postitieve was 4 goals maken zonder onze vaste rechtsbuiten en vaste captain, die we beide hadden uitgeleend aan het eerste, waar ze gelukkig wel een belangrijke rol hadden in de overwinning. Negatieve 4 tegengoals waarvan enkele inhoudbaar waren maar zeker voorkomen hadden worden in de handeling vooraf. Maar niet getreurd volgende week mogen we alweer op de Peelrand spelen thuis tegen Reuver. Qua amusentswaarde was het zeker de moeite waar om als neutrale supporter te komen kijken dus zeg ik dan ook as zondag staan de mannen weer klaar voor jullie. Komt dat zien!!!!