Panningen wint van Grashoek

Tom Wulms
Nick Wilmer
Robin van Osch (schot)
Freek van Oijen (scrimmage)
Robin van Osch (schot)

4e klasse E

7 november 2021 14:30

H.M.P Lebens

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Het was 58 jaar geleden dat Grashoek en Panningen elkaar troffen in competitieverband. Op 24 maart 1963 verloor Grashoek destijds met 1-6. Afgelopen zondag waren de cijfers een stuk vriendelijker. Panningen won verdiend met 2-4 maar Grashoek zat lang in de wedstrijd en kon net geen remise afdwingen.

Een cruciaal moment in de wedstrijd was een makkelijk gegeven strafschop in de 49e minuut. Volgens scheidsrechter Lebens uit Grevenbricht maakte Burak Oosterveen hands maar de meeste mensen zagen toch echt dat de bal tegen de schouder kwam terwijl de armen van Burak ook nog eens langs het lichaam hingen. Hierdoor kwam Panningen in een fase dat het moeilijk liep op een 1-2 voorsprong en moest Grashoek in de achtervolging waarbij het de nodige risico’s moest nemen.

Heel even leek het een makkelijke middag te worden voor Panningen. Nadat Chris Hunnekens de lat had geraakt bij een voorzet was het in de 7e minuut raak voor Panningen. Nick Wilmer kon vanaf de linker flank een goede voorzet afgeven en wist Ramon Sijben te bereiken die de bal voor het intikken had doordat de Grashoek defensie niet attent genoeg reageerde. Grashoek had echter een snel antwoord klaar. 3 minuten later scoorde Freek van Oijen de 1-1 door een vrije trap mooi in de kruising te koppen. Nadat Panningen in de openingsfase het beste van het spel had zakte de groen witten weg en kreeg Grashoek steeds meer vat op het spel. Heel veel leverde dit niet op maar Grashoek liet wel zien dat het vanmiddag nog niet gelopen was. De kentering kwam pas in de 2e helft door de hulp van de scheidsrechter. Ramon Sijben mocht zijn 2e treffer aantekenen vanaf 11 meter. Grashoek was echter niet geïmponeerd en bleef de aanval zoeken. Chris Hunnekens was heel dicht bij de 2-2 toen hij vanaf links naar binnen trok en uithaalde. De bal werd echter met een prachtige redding door Levi van Dijk uit de kruising getikt. Een paar minuten later had Grashoek alle geluk bij wederom een discutabele beslissing van de scheidsrechter. Koen Clephas liet de bal door zijn handen glippen maar de goal werd afgekeurd vanwege aanvallen van de keeper wat niet het geval was. Een minuut later kreeg Panningen toch het doelpunt waar het in de counter naar op zoek was. De ingevallen Robin van Osch kon op Koen afgaan en scoorde in de 64e minuut de 1-3. De meeste supporters dachten dat het nu gelopen was. In de 67e minuut scoorde echter wederom Freek van Oijen op aangeven van Tjerk van Sleeuwen waardoor de spanning weer volledig terug was. In de laatste 20 minuten ging het spel op en neer met aan beide zijden mogelijkheden. Uiteindelijk viel de beslissing in de 90e minuut. Nadat eerst Tjerk van Sleeuwen alleen voor doelman Levi van Dijk mocht verschijnen en Levi zijn ploeg redde was het aan de andere kant weer Robin van Osch die scoorde en daarmee de 2-4 eindstand bepaalde.

Aankomend weekend hebben zowel Panningen als Grashoek rust. Grashoek speelt as woensdag om 20 uur de inhaalwedstrijd tegen RKMSV.

Door John Janssen