Zwaar bevochten punt voor Grashoek.

Meterik 1 (zon)

Bas Maessen (kopbal)
Huub Kleuskens
Jelle Aerts
Rens Aerts (schot)
Bart Houben (intikker)
Bas Maessen (penalty)
Assist: Job Janssen
Ruud van Homberg
Gijs van Rengs
Piet Steeghs
Rick Hesen

4e klasse E

11 oktober 2020 14:30

Eric Heijnen

Door Piet Spee.

De geelzwarten van trainer Chrittiën van Goor zijn op een lege de Peelrand tot de limiet gegaan. De oefenmeester uit Meijel had zijn team uitstekend ingesteld  tegen Meterik, een heel goede tegenstander uit de gemeente Horst aan de Maas. Het werd 2-2 in een aantrekkelijke partij die Grashoek een zwaar bevochten maar dik verdiend punt opleverde. De eerste helft toonde een wisselend spelbeeld.  Grashoek voetbalde goed mee met de groenwitte gasten uit Meterik.  Beide doelmannen Koen Clephas Grashoek en Luuk Haenen moesten regelmatig in actie komen. Na 34 minuten kreeg Grashoek aan de linkerkant een paar meter buiten de zestien een vrije trap toegewezen. Leike Cuijpers ,die een uitstekende wedstrijd speelde, liet de bal op maat voor het doel landen waar de opgekomen Bas Maessen met een prima kopbal doelman Luuk Haenen wist te kloppen. 1-0. Toch leek het er even op dat de gasten nog voor de pauze op gelijke voet zouden komen.  Rens Aerts, de 20-jarige spits van Meterik, glipt door de geelzwarte verdediging en kon vrij op Koen afgaan. Met een formidabele reactie hield de Grashoek doelman het schot buiten de palen, zodat met 1-0 de rust inging.

Het was Grashoek dat het beste aan de tweede helft begon.  Binnen een tijdsbestek van een paar minuten 47 en 49 min. ontstonden twee goede mogelijkheden. Eerst door de prima spelende Freek van Oijen en kort hierna kwam Chris Hunnekens in goede scoringspositie.  Beide keren kon de bal  niet de gewenst richting worden gegeven. Door een regenbui was het veld zwaarder en gladder geworden. Dit ging zijn tol eisen  toen de eerste overwinning in zicht kwam. Twee persoonlijke foutjes werden door Meterik genadeloos afgestraft. Eerst was het Rens Aerts die in de 79e minuut hiervan profiteerde en met een hard laag diagonaal schot Koen geen kans gaf. 1-1.  En een minuut later 80e minuut was het voor Meterik weer kassa.  Bart Houben tikte de 1-2 binnen.  De geelzwarten toonde moraal. De kopjes ging niet hangen. In tegendeel. Er volgde een laatste krachtsinspanning.  Job Janssen ontsnapte in de 82e minuut aan de groenwitte verdediging en werd in kansrijke positie van de bal gelopen.  Strafschop besliste scheidsrechter Heijnen uit Meijel.  Bas Maessen schoot de pingel binnen en scoorde zijn tweede treffer.  2-2. Er werd drie keer gewisseld.  Chris Hunnekens voor Mike Steeghs; Job Janssen voor Brando Sijben en Leike Cuijpers voor Jarno Steeghs. In de resterende tijd en een handvol naspeelminuten verdedigde Grashoek het ene punt met leeuwenmoed en werd hiervoor beloond. Het bleef 2-2.

De volgende zondag speelt Grashoek weer een thuiswedstrijd. Dan is GFC ’33 uit Grubbenvorst de gast op De Peelrand.  Tenminste als het doorgaat, want in deze coronatijd is niets meer zeker.