Onnodige nederlaag tegen koploper Panningen

Panningen 4 (zon)

Mannen, 2, 5e klasse 10

12 november 2017 12:00

Een echte 'Peel en Maas-derby', die er in deze competitie genoeg zijn, was de volgende test voor het jonge Grashoek 2. Aan de andere kant van het veld stond een al wat oudere tegenstander, dit was ook wel te merken aan het slimmer spelen van de wedstrijd.

De wedstrijd was nog niet lang onderweg, maar de 1-0 zat er al snel in. Na een discutabele vrije trap, die schitterend genomen werd, werd de bal na twee keer raken van de lat het doel in gewerkt. Een kwartier later werd de 2-0 weggegeven. Grashoek was niet de mindere partij in de eerste helft, want had zelf ook nog een paar kansen. Joep Janssen benutte er een van, na een prachtige pass van Rick Graus kon Joep op snelheid de bal het doel in werken. Niet lang daarna maakte de spits van Panningen de 3-1, na het slim uitspelen de geelzwarte verdediging. Ruststand 3-1.

Na rust was het begin sterk van Grashoek. Met 5 wissels probeerde Grashoek de score weer recht te trekken. Helaas stond Grashoek de helft van het tweede bedrijf met 10 man te voetballen, waardoor het een te moeilijke klus bleek. Nieuwkomer Chris Hunnekens wist Grashoek wel nog naar 3-2 te brengen, maar Panningen speelde de wedstrijd slim uit en scoorde nog 2 goals uit dode spelmomenten. De eindstand was uiteindelijk 5-2.

Volgende week nogmaals een tegenstander uit de gemeente Peel en Maas. Nummer 2 Maasbree komt op bezoek in Grashoek, de wedstrijd begint om 12:15.