Zomeravondvoetbal in Beringe

Leike Cuijpers (penalty)

Mannen, 2, 5e klasse 10

31 mei 2018 19:30

Op een zwoele zomeravond moest Grashoek 2 aantreden voor de laatste competiewedstrijd in Beringe. Met temperaturen van ongeveer 25 graden werd afgetrapt rond 19.30 uur. De wedstrijd was in handen van een Grashoekse scheidsrechter. Wie dacht dat dit voordeel zou opleveren had het mis. Chris floot een prima onpartijdige wedstrijd.
Voor de toeschouwers die later zijn gekomen, er gebeurde heel veel in de eerste 7 minuten. De geelzwarten gingen zeer voortvarend van start en namen binnen de minuut brutaal de leiding door Robin Winckens die intikte bij de 2e paal. Beringe was niet onder de indruk, en maakte in 5e minuut gelijk toen een speler Andy verschalkte met een mooie volley.
Weer 2 minuten later kwam er een hoge lob die pardoes in de kruising verdween, mede gezien het feit dat Andy last had van de zon.
Daarna was het de beurt aan Grashoek. Een duidelijk veldoverwicht werd niet in doelpunten uitgedrukt. Het leek er dan ook op dat Beringe met een 2-1 voorsprong de rust in zou gaan. Het liep anders. In de 45e minuut schoot Joeri van afstand op het Beringse doel. Er was echter een verdediger die opzettelijk hands maakte in de 16. Scheidsrechter Hunnekens wees resoluut naar de penaltystip. Leike Cuijpers schoot de elfmeter onberispelijk binnen: 2-2.
In de 2e helft waren er kansen over en weer, maar het spelbeeld begon steeds meer te lijken op "wandelvoetbal" dat ook werd gespeeld op een ander veld door 55-plussers. Waarschijnlijk waren de hoge temperaturen hier debet aan. De reserves sluiten de competitie af met een mooie 4e plaats die recht geeft op een vat bier. Hoe dit verder ingevuld wordt is aan de leiding. Het seizoen zit erop voor de meeste spelers.