Grashoek tankt zelfvertrouwen.

Koningslust 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

27 mei 2018 14:30

Het laatste duel  in 5e klasse om des keizers baard tegen de buren uit Koningslust heeft Grashoek met 4-2 gewonnen.  Aanvankelijke leek Koninglust dit duel in haar voordeel te beslissen door in de eerste helft 2x op voorsprong te komen. Na de thee kwam Grashoek snel langszij op 2-2 en in het laatste kwartier nam Grashoek verder afstand. Met deze overwinning gaf vooral Grashoek zichzelf een oppepper voor de aanstaande nacompetitie. Grashoek werd hierdoor 3e en Koningslust gaat ook de nacompetitie in als 4e.

Beide ploegen speelden zondag met de wetenschap dat de knikkers pas in de komende weken echt worden verdeeld. Hierdoor werden er spelers gespaard en werd er ook zeker niet alles of niets gespeeld. De wedstrijd was er daardoor niet minder leuk door want beide achterhoedes hadden de handen vol om de aanvallers van de tegenpartij te beteugelen. Er  ontstond daardoor een leuk duel met veel kansen en ook goals aan beide zijden. Koninglust opende de score in de 13e minuut na balverlies van Grashoek op het middenveld. De weg naar het doel lag hierdoor open voor Roel Ghielen die prima de bal breed legde op Bram Rongen die de 0-1 aantekende. 4 minuten later was het alweer gelijk toen Raoul Bennenbroek veel te snel was voor de Koningslust defensie en een prima voorzet over de grond gaf op Dirk van Lierop die via de paal de 1-1 scoorde. Koninglust herstelde zich snel en in de 22e minuut stonden de bezoekers alweer voor met 1-2. Nu gaf Bram Rongen de pass en kon Roel Ghielen de bal makkelijk intikken. Net voor de rust kreeg Grashoek nog een paar goede kansen om gelijk te maken maar de scherpte ontbrak.

Na de thee was die scherpte er wel. Mike Steeghs scoorde in de 49e minuut zijn eerste doelpunt van het seizoen met een mooi gelepeld schot. De aanval begon bij Dirk van Lierop die Koninglust defensie ontregelde met een solo, het echte gevaar leek geweken nadat niemand de bal kon intikken maar Raoul Bennenbroek gaf direct daarop  een puntgave voorzet op het hoofd van Bas Gloudemans die de bal op Mike gaf. Koningslust herstelde zich weer en had lang het betere van het spel zonder echt gevaarlijk te worden. Grashoek loerde nu op de kansen die zeker gingen komen net zoals Koningslust dat in de eerste helft deed, toen Grashoek iets meer domineerde. In de 75e minuut scoorde Bas Gloudemans met het hoofd de 3-2 na wederom een gave voorzet van Raoul Bennenbroek. En 3 minuten voor tijd bekroonde Raoul zijn prestatie met een doelpunt vanuit een vrije trap op de rand 16 meter. In de laatste minuten mocht Tim van Ophoven nog invallen en speelde daardoor zijn 500e wedstrijd voor Grashoek. Tim speelde vele jaren in het eerste van Grashoek maar moest door een zware blessure de laatste 2 seizoenen missen. Deze wedstrijd was een mooie gelegenheid om op een passende wijze afscheid te nemen van deze Mister SV Grashoek.

Grashoek en Koningslust gaan nu beide de nacompetitie in waarin zij beide eerst een uit en daarna een thuis wedstrijd spelen tegen dezelfde ploeg. Grashoek start zondag in en tegen Roggel en Koningslust speelt waarschijnlijk tegen RKAVC. Daarna volgen dan zondag 10 juni de returns, de winnaars promoveren naar de 4e klasse.

Door: John Janssen