Grashoek pas in de tweede helft op toeren.

Egchel 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

20 mei 2018 14:30

P.H.G.A.M. Marcelissen

Door Piet Spee.

Op deze zonnige Eerste Pinksterdag heeft Grashoek de derby tegen Egchel gewonnen. Het werd op sportpark de Wietel 1-3.  Een overwinning met een historisch tintje. Nog nooit had Grashoek een uitwedstrijd in Egchel gewonnen. Trainer Nelis Luijten had aan de verdediging moeten sleutelen. Freek van Oijen en Marco Sijben moesten  wegens blessures aan de kant blijven. Grashoek startte ronduit zwak.  Geschutter in de verdediging leidde al weer tot een vroege achterstand. Ryan Bruisten., de nummer 9 van de oranjemannen, kon in de 3e minuut alleen doorgaan en knalde de bal onhoudbaar achter doelman Koen Clephas. 1-0. In het eerste kwartier was Egchel Grashoek volledig de baas. In de 9e minuut kon Koen met een flitsende reactie een afstandschot over de lat tot corner verwerken. Even later ging een schot van Luc Crommentuijn Egchel net over. Aanvallend had Grashoek nog weinig tot stand gebracht, uitgezonderd enkele hoekschoppen. die zonder resultaat bleven. Pas na 24 minuten meldde Grashoek zich aanvallend echt. Een schot van Erwin Pijnenburg trof de paal.  Egchelse aanvallen strandde nu vaker dor het sterk ingrijpen van de uitstekend spelende Mark Crommenthuijn.  In minuut 40 een steekpas van Bas Gloudemans op Raoul Bennenbroek, die de uitstekende 16-jarige doelman Kars Titulair op zijn post vond. Toch kwam de gelijkmaker nog voor de rust. In de 42e minuut jongleerde Raoul op onnavolgbare wijze langs een drietal verdedigers en stuurde de bal met een simpele trap in de linkerkruising. 1-1. Dit werd ook de pauzestand.

In de tweede helft kwam een heel ander Grashoek binnen de lijnen. De geelzwarten speelden nu met een versnelling hoger. Grashoek deelde nu de lakens uit. Egchel werd slechts sporadisch gevaarlijk. Het aantal hoekschoppen voor Grashoek in deze partij liep op tot 13.  Bij een van deze hoekschoppen was het in de 63e minuut raak. De opgekomen verdediger Joeri Rijs kopte een bal onberispelijk in.  Eerder had trainer Nelis Luijten al een wissel toegepast. Mike Steeghs voor Bjorn Korsten. Na 70 minuten kwam Dirk van Lierop in het veld voor Bas Gloudemans. Een spits voor een spits.  Nauwelijks een minuut in veld ging Dirk achter een diepe bal aan, hield het overzicht en bekroonde zijn magistrale actie met een schuiver in de verste hoek. 1-3.  Het werd nu ook onvriendelijker in het veld. Dit leidde tot een rode kaart voor Rik Rambags van Egchel. Scheidsrechter Marcelissen uit Venlo, die soms te veel door de vingers had gezien, was nu resoluut. Verder had de leidsman nog gele kaarten voor Paul Ververgaert Egchel en Mark Crommentuijn en Raoul Bennebroek  Grashoek. Verandering in de score kwam er niet meer en kon Grashoek met opgewekte gezicht De Wietel verlaten. Aanstaande zondag de laatste competitiewedstrijd voor Grashoek. Weer een derby. Dan komt Koningslust op bezoek. Dan zal ook bekend worden tegen welke 4e klasser beide clubs  zullen uitkomen. Op het ogenblik zijn dit Bieslo en Roggel. En uitgerekend spelen deze clubs op de laatste dag nog tegen elkaar. Dus er kan nog wat veranderen.