Grashoek blijft koploper door grote zege tegen laagvlieger.

Crescentia 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

22 april 2018 14:30

C.M.A.A. Meisen

Door Piet Spee.

In het rustieke Tungelroy was Grashoek met 8-1 te sterk voor Cresentia. Hierdoor bleven de geelzwarten zij het met een flinterdunne marge van één punt nummer 1 van de ranglijst. Altweerterheide blijft in het spoor door een wonderlijke 5-4 zege op vv VOS. Het ziet er naar uit dat het een hete slotfase gaat worden tussen Grashoek en Altweerterheide, ook al omdat beide clubs zich elkaar nog twee keer ontmoeten. Daarbij is Kessel vv door de nederlaag tegen Heythuysen achter geraakt.

De wedstrijd tegen Cresentia kende een curieus begin. In de derde minuut moest doelman René Marechal met een knappe reactie de bal over de lat werken na een loeihard schot van Jordi, die goed was aangespeeld door Raoul Bennenbroek. Het nemen van de corner moest liefst zes minuten worden uitgesteld. Er moest eerst een flink gat aan de rand van de zestien meter worden gedicht. Nadat de wedstrijd met de 5e minuut was hervat ging Raoul  aan de linkerkant achter een diepe bal aan, hield het overzicht  en speelde op het juiste moment  de mee opgelopen Bas Gloudemans aan die met een hard schot de 0-1 markeerde. Hierna kreeg Grashoek in de eerste twintig minuten een aantal meer dan riante kansen om de partij vroegtijdig op slot te gooien. Dit gebeurde niet en de thuisclub putte er moed uit. Cresentia zette enkele goed aanvallen op. In de 28e minuut lanceerde Marco van Mierlo vanaf de rechterzijde gave voorzet die door  clubscoorder Rob Geelen onhoudbaar achter  Koen Clephas werd geschoten. Grashoek moest weer op jacht naar een nieuwe voorsprong. Die kwam er nog voor de rust in minuut 38. Vanuit een bijna onmogelijke schoot Erwin Pijnenburg knap raak 1-2. Dit werd ook de ruststand.

Na de pauze was het snel gedaan met de thuisclub. Binnen een tijdsbestek van 10 minuten scoorde  Raoul Bennenbroek een puntgave hattrick.  In  minuut 48, 53 en 58. De eerste twee op aangeven van Jordi Luijten en nummer drie na een pas van Marco Sijben. 1-5. Vervolgens maakte Jordi Luijten met een mooi afstandsschot het halve dozijn vol.  1-6.  Met deze stand leek men af te stevenen naar einde.  Trainer Nelis Luijten wisselde twee keer. Mark Crommentuijn voor Tim Van Ophoven en Harmen Schilder kwam voor Bas Gloudemans. Toch in de slotminuten laaide de strijd weer op. In de 85e minuut maakte Erwin Pijnenburg de zevende treffer. 1-7.  Aan de overzijde werd een treffer van Rob Geelen wegens buitenspel afgekeurd. Raoul Bennenbroek zorgde voor het slotakkoord en scoorde zijn vierde goal in deze partij. 1-8.  De goed leidende  scheidsrechter Cai Meisen  uit Susteren floot  met de stand 1-8 voor het einde. De talrijk meegereisde supporters van Grashoek konden in beste stemming huiswaarts, De volgende zondag weer een uitwedstrijd. Dan is Grashoek  de gast in Heythuysen. Voor beide clubs is het moeten. Grashoek om op kop te blijven en Heythuysen om niet verder achterop te raken.  Hopelijk mag Grashoek zich in Heythuysen weer verheugen op de aanwezigheid van veel supporters,