Grashoek wint eenvoudig bij hekkensluiter.

SVVH 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

15 april 2018 14:30

W.H.G. Fransen

Door Piet Spee.

Op het sportpark De Beekkant in Heibloem heeft Grashoek tegen SVVH een plichtmatige zege behaald. De vierde in successie in de maand april die nog maar op de helft is.  De thuisclub die nog maar een punt had verzameld weerde zich verdienstelijk maar was niet opgewassen tegen de koploper. Bij de rust stond het al 0-3. Uiteindelijk werd  0-5 de eindstand.

Al een minuut na het beginsignaal van scheidsrechter Wil Fransen  uit Swalmen moest de jonge  Rens Scheepers in het SVVH doel handelend optreden en redde ten koste  van een hoekschap die niets opleverde. Net als die andere 9 hoekschoppen die Grashoek in de eerste helft mocht nemen. Het duurde een kwartier voordat de wedstrijd echt op gang kwam. De massieve verdediging van de thuisclub konden de Grashoekse aanvallers redelijk onder controle houden, waarna Raoul Bennenbroek en Dirk van Lierop van vleugel wisselde.  In de 16e minuut werd het overwicht van de gasten in een doelpunt uitgedrukt. Erwin Pijnenburg zette over rechts een aanval op, legde bal terug op Bas Gloudemans, die goed positie had gekozen en met een droge knal in het dak van het doel de openingstreffer aantekende 0-1. Vijf minuten later had Raoul Bennenbroek de tweede treffer op zijn schoen, doch de  SVVH sluitpost voorkwam dit met een  knappe reactie.  De thuisclub probeerde het spel te verplaatsen en liet zich af en toe zien voor het doel van Koen Clephas die niet echt op de proef werd gesteld. Opvallend in de wedstrijd. Sjoerd Rijs en Leike Cuijpers groeiden in hun rol tot uitblinker. Dit leidde in de 30e minuut tot de tweede treffer.  Leike bereikte aan de linkerkant met een verre pas Erwin Pijnenburg. Vanuit een lastige positie schoot Erwin de bal laag in de verste hoek achter de SVVH sluitpost 0-2.  In de 37e minuut werd een doelpunt van Raoul Bennenbroek afgekeurd wegen buitenspel. Toch zou Grashoek voor de pauze nog verder uitlopen. Jordi Luijten had het al paar keer te vergeefs geprobeerd met een ver schot. In de 45e minuut lukte het wel. Jordi ving een tweede bal op en scoorde met een mooi afstandsschot 0-3.  Dit was tevens de ruststand.

In het tweede speldeel gingen de geelzwarten door met het doel van de thuisclub onder druk houden. Ook de weer prima spelende Burak Oosterveen schakelde zich meermalen in bij aanvallende acties.  Na 51 minuten kreeg ook de zeer actieve Dirk van Lierop zijn goaltje. Na mooie combinatiespel met Bas schoof Dirk nummer vier in het net. 0-4. Die zelfde Dirk van Lierop stond ook aan de basis van de volgende treffer. Na een aanval over rechts leverde Dirk een voorzet af  die door SVVH verdediger Sietze Hartman in eigen doel werd getikt. 0-5.  Hierna vervlakte het spel en kabbelde langzaam naar het einde. Trainer Nelis Luijten wisselde drie keer.  Stan Cuijpers kwam voor Erwin Pijnenburg. Raoul verliet het veld voor Chris Hunnekens en Jordi Luijten maakte plaats voor Harmen Schilder. In de slotminuten deed SVVH nog een poging om de eer te redden. Maar Koen Clephas was paraat en hield voor de vierde keer op rij de 0 vast.  Met stand 0-5 floot scheidsrechter Wil Fransen voor het einde.

Aanstaande donderdagavond  gaat de inhaaltrein weer verder. Grashoek ontvangt op De Peelrand Eindse Boys.