Grashoek overleeft heksenketel.

vvVOS 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

8 april 2018 14:30

Grashoek heeft zondag VOS met een duidelijke 5 -0 verslagen maar het verhaal van de wedstrijd waren de 2 rode kaarten voor VOS en de tumult die hierdoor ontstond. Belangrijk voor Grashoek waren echter de 3 punten, geen kaarten en geen blessures. Vooral dat laatste was een goede en ook knappe prestatie want VOS hanteerde een aantal keren de botte bijl wat bij Grashoek veel schade had kunnen opleveren.

Alles bepalend voor de wedstijd was de 3e minuut. Met geen bal in de buurt trapte Giovanni Gubbels na terwijl scheidsrechter van de Walle uit Beek en Donk er bovenop stond en geen andere keus had dan rood te geven. VOS voelde zich zwaar benadeeld en hervatte de wedstrijd daarnaar. Scheidsrechter van de Walle had hier de handen meer dan vol aan. De explosieve sfeer deed Grashoek geen goed. Ondanks de onder tal was VOS in de eerste 20 minuten gevaarlijker als Grashoek. De 0-1 die in de 23e minuut viel was dan ook een bevrijding voor Grashoek. Dirk van Lierop onderschepte prima jagend de bal en kon Erwin Pijnenburg bereiken die een vrije doortocht had naar het VOS doel. Erwin scoorde met een goed geplaatste schuiver. Diezelfde Erwin kreeg in de eerste helft nog 2 goede kansen. Wederom alleen voor het doel besloot hij de bal af te geven op Bas Gloudemans. De pass was niet zuiver genoeg waardoor VOS kon wegwerken. Enkele minuten later stond de paal Erwin in de weg na goed voorbereidend werk van Leike Cuijpers.

Na de thee scoorde Grashoek heel snel de 2-0 in de 46e minuut. Erwin Pijnenburg kreeg op de rand 16 meter heel veel vrijheid en scoorde met een mooi gekruld schot zijn 2e treffer. Alles leek erop dat na het tumult in de eerste minuten de wedstrijd nu was gelopen. In de 52e minuut werd Dirk van Lierop op links aangespeeld en had vrije doortocht naar het VOS doel. De grensrechter van VOS vlagde maar de scheidsrechter wuifde het signaal weg. Dirk kon dus doorgaan, schot op keeper Janssens maar Bas Gloudemans kon toch in de rebound de 3-0 scoren. Wederom ontstond er veel tumult tussen verschillende VOS spelers en de scheids maar het doelpunt werd niet terug gedraaid. Echter in het eerst volgende duel kwam Joey Peeters met 2 benen in wat wederom terecht met rood werd bestraft. De scheids besloot daarna tot een afkoelingsperiode die de gemoederen eindelijk liet bekoelen. VOS was daarna met 9 man geen partij meer voor Grashoek. Dirk van Lierop kon in de 60e en 73e minuut nog 2 keer scoren waarna de 5-0 eindstand was bereikt. In de 70 en 73e minuut kwamen Chris Hunnekens en Stan Cuijpers nog in het veld voor Bas Gloudemans en Dirk van Lierop. Beide spelers verheugde zich op een leuk laatste kwartier, echter scheidsrechter van de Walle floot in de 75e minuut voor het einde. Verbazing bij Grashoek dat nog even had willen werken aan het doelsaldo maar de beslissing werd niet meer teruggedraaid.

As vrijdag om 18.30 uur speelt Grashoek de derby in Koningslust en zondag speelt Grashoek tegen SVVH uit Heibloem. Vooral de wedstrijd as vrijdag beloofd spektakel want dan gaat het voor beide partijen om de echte knikkers.

Door John Janssen