Grashoek wint en blijft koploper.

RKSVV 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

1 april 2018 14:30

A.M Thans

Door Piet Spee.

Grashoek heeft in Swartbroek tegen RKSVV gedaan wat het moest doen. Winnen. Niets meer en niets minder. Het werd 2-0 tegen de laagvlieger die bijna een uur stand hield en daarna toch door de knieën ging.  Grashoek verscheen in het sportpark Molenzicht zonder Raoul Bennenbroek aan de aftrap. De topscorer moest geblesseerd aan de kant blijven. In de eerste helft speelde de koploper te hectisch met te weinig spelcontrole. Hierdoor ging nog als een wat mis. Balverlies, passen die niet bij medespelers aankwamen en onnauwkeurige schoten. Vier keer een vrije trap op een goede positie zonder dat  het resultaat opleverde. Dirk van Lierop betrokken bij veel acties en weinig gelukkig  bij de afwerking. De uitstekende doelman Koen Geven en zijn maats bleven in de eerste helft vrij gemakkelijk op de been. De thuisclub zorgde in aanvallend opzicht voor weinig problemen ook door het vaak tijdig ingrijpen van de uitstekende Mark Crommentuyn. In de 41e minuut een heikel moment voor het doel van de thuisclub. Erwin Pijnenburg werd binnen de 16 meter vastgehouden. De scheidsrechter liet doorspelen en voor Grashoek bleef er niets over dan een hoekschop. Met 0-0 ging de rust in.

Trainer Nelis Luijten reageerde in de tweede helft door een extra aanvaller te brengen voor een verdediger. Bas Gloudemans kwam voor Mark Crommentuyn. Met Bas werd de stormbal gehesen. De thuisclub werd binnen hun eigen 16 meter ingesnoerd. De druk werd zodanig dat doelpunten haast niet uit konden blijven.Een schot vloog door een woud van spelers tegen de paal.  In de 51e minuut miste een kopbal van Dirk van Lierop na een vrije trap het doel op een paar centimeters. Een paar minuten later voorkwam  doelman Koen Geven een zeker schijnend doelpunt door een van dichtbij door Erwin Pijnenburg  ingeschoten bal te keren. In de 54e minuut was het dan eindelijk zover. Bij  een aanval over links hield Burak Oosterveen  het overzicht en leverde de bal op maat in bij Bas Gloudemans. De 40-jarige spits stond gold richtig en tikte de bal onhoudbaar achter doelman Geven  Het doelpunt werd als een bevrijding bij spelers en supporters ontvangen. Omdat zij weinig aanvallende kracht van de thuisclub te duchten hadden ging de geelzwarten door met aanvallende acties. Vooral excelleerde  Jordi en Erwin.  Toch duurde het nog tot de 69e minuut voordat de Grashoek de voorsprong kon uitbouwen. Dirk van Lierop aan de linkerkant  de zestien meter binnengedrongen werd tegen gras gewerkt. De scheidsrechter aarzelde geen moment. Penalty. Jordi Luijten nam de verantwoording en benutte de elfer soeverein. 0-2.

Twee minuten later het vermelden waard een mooie solo van Freek van Oijen. Zijn loeihard schot werd  door doelman Geven met een flitsende reactie over de lat gewerkt. Het slotoffensief van de thuisclub bracht nog enige activiteit voor het doel van Koen Clephas maar de nul kwam niet meer in gevaar. In de slotminuten maakte Erwin Pijnenburg en Dirk van Lierop nog plaats ten faveure van Stan Cuijpers en Harmen Schilder. Kort hierna floot de goed leidende scheidsrechter Albert Thans uit Maastricht  , die geen kaarten nodig had, voor het einde. Door deze zege blijft Grashoek koploper en zag zijn positie nog verbeteren door het verlies van Heythuysen bij Eindse Boys.

Aanstaande zondag speelt Grashoek op De Peelrand tegen vv VOS uit Venlo.