Grashoek verspeelt onnodig punten

RKSVN 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

25 maart 2018 14:30

Grashoek heeft dankzij een slechte eerste helft 2 belangrijke punten verspeeld in het duel tegen RKSVN. In een gelijk opgaande eerste helft verzuimde Grashoek om te scoren en liet het RKSVN 2 keer in de counter wel scoren. Dankzij een goede 2e helft herstelde Grashoek zich prima. Raoul Bennebroek was met 2 doelpunten wederom het goudhaantje. De afstand met Kessel bleef gelijk doordat Koningslust gelijk speelde tegen Kessel maar Heythuysen nam de nummer 2 positie wel over en nadert Grashoek tot op 2 punten.

Grashoek was gewaarschuwd voor RKSVN want in Neer leed Grashoek haar eerste nederlaag. Ondanks deze waarschuwing zag de Grashoek verdediging er in de eerste helft slecht uit tegen de razendsnelle Neerse spitsen. Vooral de 17 jarige Jasper Blaauw had Grashoek in de tang, hij scoorde beide doelpunten door de Grashoek verdedigers beide keren op snelheid af te troeven. De 0-1 viel in de 18e minuut. Een wereld pass en een puike sprint zette Jasper alleen voor Koen Clephas die kansloos was op zijn inzet. En de 0-2 in de 42e minuut viel na balverlies op het middenveld waarna Jasper de 2 tegen 2 situatie prima uitbuitte. Niet alleen Jasper Blaauw was de uitblinker aan Neer zijde ook doelman Gerald Scheres hield zijn ploeg staande. Al in de 12e minuut had Grashoek op voorsprong kunnen komen maar met zijn tenen redde Gerald op het schot van Raoul Bennenroek. Een tweede grote kans kreeg Jordi Luyten na een combinatie met Dirk van Lierop. Het schot van Jordi vrij voor de goal ging net naast de linker paal. De derde grote kans was voor Dirk van Lierop bij een corner miste hij de bal  op een haar net voor de doellijn. Zwak verdedigen en kansen niet verzilveren dat was het Grashoekse verhaal van de eerste helft.

Na de thee was het vooral eenrichtingsverkeer naar het Neerse doel. RKSVN bleef wel op de counter loeren maar nu stond de Grashoek defensie veel beter. Met Bas Gloudemans in de ploeg voor Bjorn Korsten zag de Grashoek aanval er ook een stuk beter uit. In de eerste minuut van de 2e helft had Bas er al bijna een goal inliggen. Wederom waren het de tenen van doelman Scheres die Neer redde. Maar heel lang liet de treffer niet op zich wachten. Het was in de 49e minuut Raoul Bennebroek die prima in de diepte werd gestuurd door Burak Oosterveen. Raoul scoorde daarna vanuit een moeilijke hoek de aansluitingstreffer. Grashoek rook bloed en zette er nog een tandje bij. Jordi Luijten zag een mooie schietkans net te ver wegdraaien. In de 72e minuut wees de 17 jarige scheidsrechter van Straaten uit Boxmeer resoluut naar de stip na een handsbal. Dit buitenkansje liet Raoul zich niet ontgaan en ook hij scoorde zijn 2e treffer. Het lukte Grashoek daarna niet meer om Neer op de knieën te krijgen. Door blessures van Bas Gloudemans en Raoul Bennebroek was de fut en spirit  eruit. De 17 jarige Harmen Schilder mocht daardoor wel zijn debuut maken maar ook deze frisse impuls mocht niet meer baten.

Paaszondag gaat de reis naar Swartbroek. Voor Grashoek is het zaak om de geblesseerden  weer snel op te lappen want ook Marc Crommentuyn viel in de eerste helft geblesseerd uit. Grashoek zal zeker voor niet minder dan 3 punten gaan.

Door John Janssen