Kessel troeft Grashoek af.

Vv Kessel 1 (zon)

Rick Peeters (schot)
...
Bert Lenders (schot)
Willem Kruijk (solo)

Mannen, 1, 5e klasse D

11 maart 2018 14:30

Grashoek is er afgelopen zondag stevig mee geconfronteerd dat de competitie in 5 D nog lang niet beslist is en dat er nog een bikkelharde strijd wacht. Met 0-3 verloren de geel zwarten kansloos van Kessel wat meteen de eerste thuis nederlaag betekende en ook het eerste duel zonder Grashoeks doelpunt. Kessel had Grashoek helemaal in de tang en nam de 3 punten dik verdiend mee naar huis.

De eerste tegenslag liep Grashoek al voor het duel op. Topscoorder Raoul Bennenbroek kon vanwege een enkel blessure niet spelen wat achteraf zeker een aderlating bleek te zijn. Vooraf dacht Grashoek genoeg alternatieve voorhanden te hebben om Raoul te vervangen maar helaas bleek dit niet zo te zijn. Direct vanaf de aftrap liet Kessel zien dat het voor iedere meter zou vechten en troefde het Grashoek daarmee duidelijk af. Verder combineerde Kessel ook veel makkelijk dan Grashoek. Bij Grashoek was het te vaak lange halen naar voren en vonden de spelers elkaar veel te moeilijk. Na 16 minuten kreeg Kessel daarbij ook nog een cadeautje van Grashoek. De bal werd slecht uitverdedigd waardoor er meteen een overtal situatie ontstond die prima werd uit gecombineerd en door Rick Peeters werd afgemaakt. Ook de tweede grote mogelijkheid was voor Kessel. Wederom wisten de Kessel spitsen Willem Kruijk en Bert Lenders zich goed te vinden waarbij Bert de bal mocht inschieten. Koen Clephas voorkwam echter grotere ellende voor Grashoek. Het was voor Grashoek van korte duur want in de blessuretijd van de eerste helft kwam Kessel op 0-2 toen Bert Lenders het snelste reageerde bij een vrije trap van Kessel die Koen Clephas nog kon stoppen maar hij was daarna kansloos op het schot van Bert Lenders in de rebound.

Direct na de pauze zette Willem Kruijk de wedstrijd helemaal op slot door in de 50e minuut de 0-3 te scoren. Wederom duur balverlies van Grashoek ging aan dit doelpunt vooraf waarna Willem geheel op eigen kracht alle Grashoek verdedigers incl. doelman Koen Clephas aan de kant zette. Grashoek wist hierna dat de wedstrijd gelopen was en probeerde er nog wat van te maken maar wist dat het deze middag niet meer ging lukken. Willem Kruijk raakte nog een keer de lat en behalve wat wissels en gele kaarten viel er niet veel meer te beleven op de Peelrand. Kessel vond het wel goed zo en Grashoek snakte naar het eindsignaal. Het bleef dus bij de 0-3 waarmee Kessel weer volop meedoet in de strijd om de bovenste plaatsen in 5 D.

Zondag gaat Grashoek op bezoek bij Leveroy dat in de heenwedstrijd nog met 9-0 werd verslagen. Echter Leveroy is aan een prima reeks bezig en is al 7 wedstrijden ongeslagen. Grashoek snakt natuurlijk naar eerherstel maar dan zal er wel uit een heel ander vaatje getapt moeten worden want er staat zondag een weer een pittige tegenstander te wachten die vooral bloed ruikt.

Door John Janssen SV Grashoek