Grashoek verliest koppositie door gelijkspel in Heythuysen.

S.V. Heythuysen 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

29 april 2018 14:30

L.Vekens

Door Piet Spee.

In het sportpark Molenhoek kwam Grashoek niet verder dan 1-1 tegen Heythuysen. Onvoldoende om de koppositie te behouden die overgenomen werd door Altweerterheide  dat tegen Leveroy geen fout maakte en de achtste wedstrijd op rij won.  De wedstrijd tussen Heythuysen en Grashoek was een aantrekkelijke wedstrijd. Beide ploegen bestreden elkaar met open vizier.  De jonge 21-jarige scheidsrechter Luc Vekens uit Geleen liet veel lopen soms iets te veel maar verloor geen moment de grip op de wedstrijd.

Nadat het nieuwe scorebord   feestelijk in werking was gesteld en het signaal voor de aftrap was gegeven kwam de partij gelijk in vaart.  De thuisclub  was het eerst gevaarlijk.  Marco Sijben kon  een aanval op het nippertje  ontregelen.  Bij Grashoek maakt Raoul Bennenbroek aan de linkerkant flink damp en haalt er in de eerste tien minuten 3 corners uit, waaruit te weinig werd gehaald.  Het spel golft op en neer en het tempo is hoog.. In de  20e minuut behoedt  Koen met een knappe reflex  de gasten voor een achterstand.  Tien later een mooie aanvallende actie van Erwin Pijnenburg Raoul  krijgt net zijn voet niet  tegen diens voorzet. In de 32e minuut ontsnapt Grashoek toen een bal langs het verlaten doel ging.  Een minuut later is het Jordi Luijten  die met een hard schot doelman Martin Schreurs op de proef stelt die zich niet liet kloppen.

Op slag van rust de 45 minuut gebeurde het dan toch. Op een slecht moment kwam Grashoek op achterstand.  Door een  miscommunicatie  ter linkerzijde  van het veld kwam de bal bij Wouter Bergervoet. De topscorer van de blauwhemden kon al of niet in buitenspelpositie doorgaan en rondde een rush fraai af met een schuiver in de verste hoek. 1-0. Dit was ook gelijk de ruststand.

In de tweede helft moest Grashoek komen wilde het hier niet met lege handen vertrekken.  Dit hield ook weer risico's in  door counters van de thuisclub.  In de 47e minuut moest Koen in actie komen bij een vrije trap.  Dit moest ook doelman Martin Schreurs die een knal van Erwin Pijnenburg op de vuist nam. Erwin was de meest gevaarlijke aanvaller bij de geelzwarten.  Dit kwam ook tot uiting na 60 minuten.  Mike Steeghs  gaf een perfecte pas naar Erwin in de vrije ruimte, die geen moment aarzelde  en met een harde knal de gelijkmaker liet aantekenen.  1-1.  De strijd om de leiding en drie kostbare punten begon opnieuw, waardoor het amusementsgehalte hoog bleef.  Trainer Nelis Luijten bracht verse krachten.  Joeri Rijs kwam voor Marco Sijben  en Chris Hunnekens voor Leike Cuijpers.  In het laatste kwartier deden zich aan beide zijden nog grote mogelijkheden voor.  Chris kreeg een goede kans maar zijn schot ging net voorlangs.  Raoul Bennenbroek kreeg een vrije trap op een goede positie.  De thuisclub doelman was paraat. Aan de overzijde schoot een aanvaller van de blauwhemden vrijstaand over. De allerbeste kans kreeg Grashoek in de laatste minuut van de naspeeltijd. Geheel vrijstaand kon Bas Gloudemans de bal aannemen maar faalde jammerlijk. Het bleef 1-1.  Een uitslag die toch wel recht doet aan het wedstrijdbeeld.

Komende zondag  reist Grashoek  naar Leveroy. Alleen een overwinning telt om niet verder achterop te raken.