Grashoek moeizaam naar kleine overwinning tegen VCH.

VCH 1 (zon)

... (schot)
... (schot)

Mannen, 1, 5e klasse D

4 februari 2018 14:30

R.L.W.Maas

Door Piet Spee.

Koploper Grashoek heeft op het sportpark Maassenhof in Blerick met 3-2 gewonnen. De geelzwarten hadden in hun eerste uitwedstrijd sinds drie maanden niet hun beste dag.  De zege kwam moeizaam tot stand omdat werd verzuimd de wedstrijd voortijdig te beslissen tegen een tegenstander die beter speelde dat de stand  (11) op de ranglijst deed vermoeden. Na het beginsignaal van scheidsrechter Roel Maas uit Herkenbosch was het VCH dat in de eerste minuut een corner forceerde die niets opleverde.  Daarna kwam Grashoek in actie en dat leverde meteen een droomstart op.  In de 4e minuut  hield Chris Hunnekens aan de linkerkant net voor de achterlijn een bal binnen. Zijn voorzet werd door de 43-jarige VCH-doelman Aktas Nuhun onvoldoende verwerkt. Raoul Bennenbroek was er als de kippen bij om de terug stuitende bal in te tikken. 0-1. De 40 meegereisde supporters van Grashoek, die dachten een doelpunten festijn  voorgeschoteld te krijgen, hadden het mis. Wel kregen de geelzwarten een scala aan mogelijkheden. Maar de goals bleven uit. Twee keer werd de bal van de lijn gehaald bij schoten van Chris en Raoul.  Aan de overzijde strandde een gevaarlijke VCH-aanval op de vuist van doelman Koen Clephas.   Vermeldenswaard ook een prachtige knal van Raoul Bennenbroek die het doel van de thuisclub op centimeters verpaste. In de 34e minuut gebeurde dan toch wat er zat aan te komen.  Een vrije trap voor VCH op het middenveld werd naar het Grashoekse zestien meter gebied getransporteerd. De VCH-aanvoerder Samir Ben messaud verraste heel slim de passief reagerende geelzwarte defensie en tikte de gelijkmaker binnen. 1-1.  Dit kwam de gemoedsrust in het veld en ook bij de supporters niet ten goede.  Gelukkig was er Chris Hunnekens die nog voor de rust Grashoek opnieuw op een voorsprong zette.  Met een prachtig schot van buiten de zestien meter scoorde Chris in de 42e minuut de 1-2.  Dit werd ook de pauze stand.

Ook in het tweede speelgedeelte een vroeg doelpunt voor Grashoek. Na 50 minuten rondde Raoul Bennnenbroek een aanval over rechts af met een fraai schot dan onhoudbaar doel trof. 1-3.  "Vorentscheidung " ?  Toch niet !.  Terwijl de geelzwarten verzuimde verder uit te lopen kregen de mannen met blauwe shirts in de gaten dat zij vanmiddag niet kansloos waren. Zeker toen na 60 minuten de aansluitingstreffer viel. De VCH - middenvelder Samet Karaca tekende hiervoor. 2-3.  Nog een half uur te gaan. Alles nog mogelijk. Grashoek verkrampt op weg om met een vierde treffer de wedstrijd op slot te gooien.  VCH in een alles of niets  offensief voor de gelijkmaker. Een bezienswaardige actie  was de run van Marco Sijben. Vanaf de achterste linie bracht hij de bal bij Chris Hunnekens die zijn doelpoging zag stranden.  Trainer Nelis Luijten gebruikte in de tweede helft één wissel. Burak Oosterveen kwam in het veld voor Jordi Luijten.  Opluchting bij alles wat Grashoek was bij het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Roel Maas. En toen ook nog op deze koude middag  de zon doorbrak boven sportpark Maassenhof kregen deze drie punten toch nog een zonnig tintje.

De zondag na Karnaval wacht Grashoek de PM derby in Koningslust.