GRASHOEK DENDERT DOOR

SVVH 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

28 januari 2018 14:30

Grashoek heeft met een 7-0 winst de competitie hervat op eenzelfde wijze zoals het 2017 is gestopt. Ditmaal was SVVH het kind van de rekening. Grashoek overklaste SVVH op alle fronten. Aanvallend lagen er na 15 minuten al 3 goals in het net. Verdedigend werd er helemaal niets weggegeven en op het middenveld was Grashoek ook heer en meester. Af en toe worstelde Grashoek met het veld en de harde wind maar dat mag na een pauze van dik een maand. De geel zwarten hebben de draad weer goed opgepakt en zullen de koppositie op deze manier niet makkelijk weggeven.

Natuurlijk had Grashoek niet te klagen over de tegenstander. Het is mooi als je na zo’n pauze de competitie mag hervatten tegen de hekkensluiter. Maar als je dat dan vervolgens doet met zo’n duidelijke cijfers, zonder tegengoals, zonder blessures en ook zonder kaarten dan doe je het heel goed. De doelpunten werden deze middag verdeeld over 3 spelers. Het goudhaantje was weer eens Raoul Bennenbroek met 3 treffers en de andere 4 werden netjes verdeeld door Bas Gloudemans en Erwin Pijnenburg. Nadat Grashoek flitsend was gestart in het eerste kwartier kakte de wedstrijd daarna in. Erwin tikte in de 4e minuut de 1-0 erin nadat doelman Scheepers een schot van Dirk van Lierop slecht kon wegwerken. Daarna volgde in de 9e en 15e minuut twee kopgoals van Bas. De eerste uit een mooie actie en voorzet van Burak Oosterveen en de 2e uit een corner van Raoul. Diezelfde Raoul had daarna eerst 3 dikke kansen nodig voordat hij de 4-0 kon maken in de 38e minuut. Uit een voorzet van Erwin kopte Bas op de lat en kon Raoul in de rebound de bal erin tikken.

Bij de start van de 2e helft liet Grashoek weer hetzelfde enthousiasme en fanatisme zien zoals bij het begin van de wedstrijd. En ook nu was het snel raak voor Grashoek. Erwin scoorde uit een assist van Bas met een diagonaal schot de 5-0. Het verschil tussen SVVH en Grashoek werd gedurende de tweede helft als maar groter. Grashoek sneed door de SVVH defensie als een warm mes door een pakje boter. Goed keepers werk van doelman Scheepers voorkwam zeker een dubbele eindstand. In de 66e minuut werd Raoul binnen de 16 meter onreglementair gestopt waarna de goed leidende scheidsrechter Thomassen uit Deurne resoluut naar, en ook terecht,  de stip wees. Vanaf 11 meter scoorde Raoul met een hard geplaatst schot in de hoek de 6-0. Na deze treffer mochten Dirk van Lierop en Bjorn Korsten gaan rusten en maakte Jordi Luijten en Chris Hunnekens hun entree. Voor Jordi was het ook een rentree na een blessure die de Grashoekse spelverdeler enkele wedstrijden aan de kant hield. Beide maakte een verdienstelijk invalbeurt waarbij Chris met zijn tomeloze aanvalsdrift de meeste aandacht trok. De 7-0 mocht dan ook zeker op het conto van Chris geschreven worden nadat hij Raoul gediende met een niet te missen voorzet. Daarna kreeg Chris nog enkele kansen om zelf te scoren maar helaas mocht dat niet lukken.  In de laatste 5 minuten kwam A speler Stan Cuijpers nog in het veld voor Raoul.

Zondag gaat Grashoek op bezoek bij VCH een stugge tegenstander waar Grashoek in september moeizaam van won.

Door John Janssen