OOK EGCHEL KAN GRASHOEK NIET STOPPEN

Egchel 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

17 december 2017 14:15

Traditioneel heeft Grashoek het zwaar tegen Egchel, beide ploegen ontliepen elkaar dan ook weinig de laatste jaren. Met een stevige 5-0 overwinning heeft Grashoek afgelopen zondag echter duidelijk laten zien hoe de verhoudingen in de vijfde klasse D op dit moment liggen. In de eerste helft lukte het Egchel nog redelijk om Grashoek in toom te houden met een 1-0 ruststand. Na de thee gaf Grashoek even flink gas en binnen 20 minuten was het 5-0. Door deze overwinning liep Grashoek 3 punten uit op de concurrentie die niet in actie kwam.

Al heel snel na de aftrap was duidelijk wat het spelbeeld van deze middag zou worden. Grashoek mocht het spel maken en Egchel loerde met de behendige Frank Gielen en snelle Nordin Sadiki op de counter. Een begrijpelijke tactiek van Egchel trainer Twan van de Mortel want het spel maken daar heeft Grashoek het vaak moeilijk mee en zeker als spelmaker Jordi Luijten ontbreekt. De Grashoekse middenvelders trokken zich hier echter helemaal niets van aan en leverde een puike prestatie. De gehele wedstrijd was Grashoek dominant en balvast op het middenveld waar dan ook de basis voor de overwinning werd gelegd. Egchel doelman Bjorn Oomen voorkwam dat Egchel in de eerste 45 minuten grote schade opliep. Vooral met 2 puike reddingen bij hele goede mogelijkheden van Raoul Bennebroek hield hij Egchel op de been. Echter in de 36e minuut was Bjorn kansloos. Bas Gloudemans gaf een mooie boogbal op Dirk Van Lierop die vrij op Bjorn af mocht gaan. Met een mooie lob liet Dirk Bjorn kansloos. Diezelfde Dirk kreeg nog voor de rust een tweede hele grote kans maar Dirk verzuimde om Grashoek op 2-0 te brengen. Voor de Egchelaanval viel er heel weinig te halen in de eerste helft. De Egchel spitsen werden goed in toom gehouden door de Grashoek verdedigers die niet veel meer als een paar schoten vanuit de 2e lijn weggaven.

Met een 1-0 stand kon er na de pauze nog van alles gebeuren en dat besefte beide ploegen. Het was echter Grashoek dat zijn wil doordrukte en tussen de 54e en 67e minuut z’n klasse liet zien. Bas Gloudemans scoorde in de 54e minuut de 2-0 met het hoofd uit een corner van Raoul Bennebroek.  3 minuten later waren de rollen omgedraaid. Bas Gloudemans gaf weer een perfect pass af waarbij Raoul de bal al sprintend aannam en daarna met een kansloos lobje Bjorn Oomen kansloos liet, ongetwijfeld het mooiste doelpunt van de wedstrijd. En ook in de 64e minuut waren het weer Raoul en Bas die de hoofdrol hadden bij de 4-0. Nu was Raoul de aangever en Bas de afmaker. De 39 jarige Bas Gloudemans verzekerde zich hiermee van de titel man of de match met 2 assist en 2 doelpunten. De 5-0 werd weer door Raoul gescoord die dit helemaal op eigen conto deed. Vanaf rechts zette hij een rush in die uiteindelijk via de linkerpaal tot de 5-0 leidde. Voor Egchel bleef er niets anders over dan voor de ere treffer te gaan. Die had er ook ingezeten want invaller Ryan Bruisten en Jorrit Kersten kregen beide een hele goede schietkans maar beide keren kon Grashoek doelman Koen Clephas de bal onderscheppen. Grashoek kreeg in het laatste kwart van de wedstrijd ook nog een paar goede kansen maar de spelers verzuimde te blijven combineren waardoor een 6e treffer Egchel bespaard bleef. Een verdiende overwinning van koploper Grashoek die na de winterstop zeker door wil gaan op de ingeslagen weg. Egchel blijft een gevaarlijk ploeg die wellicht toch nog voor een periode titel kan gaan in 2018. Verder was de goede prestatie van de 18 jarige scheidsrechter Elsayyad uit Asten zeker het vermelden waard.

Door John Janssen