MAKKELIJKE 3 PUNTEN VOOR GRASHOEK

Crescentia 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

3 december 2017 14:30

Grashoek – Crescentia was een van de weinige duels die niet werden afgelast in de 5e klasse D. De veldomstandigheden op de Peelrand waren goed dus kon er gevoetbald worden in Grashoek. Helaas was het niveau van het voetbal iets minder maar dat had waarschijnlijk alles te maken met de barre weersomstandigheden en misschien ook wel met het affiche de nummer 1 tegen de nummer een na laatst. Grashoek deed wat het doen moest en gaf Crescentia geen enkel moment het gevoel dat er iets te halen viel. Misschien was die gedachte er toch heel even bij de gasten in de 62e minuut toen Crescentia op 2-1 kwam maar Grashoek schakelde meteen op en binnen 2 minuten stonden de geel zwarten weer op een veilige 2 doelpunten voorsprong. Uiteindelijk werd het een zakelijke 5-1 overwinning.

Vanaf de aftrap was duidelijk dat Grashoek deze wedstrijd snel wilde beslissen wat ook redelijk lukte. Nadat Bas Gloudemans een paar keer vanuit kansrijke positie gemist had in de eerste minuten was het in de 13e minuut Erwin Pijnenburg die vanaf rechts naar binnen trok en dacht “ik zal maar eens uithalen”. Geen slechte gedachte want de goalie van de gasten maakte geen goede indruk bij dit schot dat hij ondanks de verraderlijke stuit had moeten hebben. Met deze treffer zat Grashoek op de uitgezette koers. De supporters die deze middag zeker een dikke pluim verdiende moest daarna lang koukleumend wachten voordat er weer iets echt spannends  voor het Cresecentia doel gebeurde. Dirk van Lierop raakte pas weer in de 36e minuut de lat wat Grashoek toch nog een push gaf om in de laatste minuten van de eerste helft even nog wat extra gas te geven. Het was diezelfde Dirk die uit een mooie combinatie met Erwin Pijnenburg in de 45e minuut de 2e treffer voor Grashoek maakte.

Ook na de thee was het weer eenrichtingsverkeer richting Crescentia doel waarbij het jammer genoeg te vaak mis ging bij Grashoek doordat er te weinig de combinatie werd gezocht. Eigenlijk kwam Crescentia er helemaal niet aan te pas tot in de 62e minuut plotseling die ene kans kwam die iedere ploeg krijgt ook al ben je nog zo veel minder. Wouter Gerard Baudoin kwam geheel onverwachts alleen voor Koen Clephas en deed precies wat hij doen moest door een geplaatst schot in de verre hoek af te leveren waar de Grashoek doelman kansloos op was. Grashoek besefte dat het weer moest opschakelen. Het was niemand minder dan topscoorder Raoul Bennenbroek die vanuit het middenveld de weg naar het doel insloeg en vanaf zo’n 16 meter succesvol uithaalde, 3-1. Naar gelang het einde van de wedstijd naderde werd de tegenstand van Crescentia minder. Net voordat Chris Hunnekens gewisseld werd voor Stan Cuijpers scoorde Chris de 4-1. En 5 minuten later was het weer Raoul die de 5-1 scoorde. Nadat Raoul in de 16 meter was neergelegd mocht hij vanaf 11 meter zijn tweede maken. In de laatste minuten kwamen Stan Hunnekens en Brandon Sijben nog in het veld voor Sjoerd Rijs en Erwin Pijnenburg.

As zondag is het hele andere koek voor Grashoek. Grashoek gaat op bezoek bij Koningslust en zal daar heel veel meer tegenstand kunnen verwachten. Grashoek heeft dit seizoen laten zien dat het dan net zijn beste wedstrijden speelt en dat zal zondag zeker ook zo moeten zijn willen er punten mee naar huis genomen worden.

Door: John Janssen