Grashoek wint periodetitel en is weer koploper.

RKSVV 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

19 november 2017 14:30

J.H.N. Gruijters

Door Piet Spee.

In deze 8e speelronde  van 5e klasse D heeft Grashoek de eerste periodetitel gewonnen.  Eer het zover was moet op de Peelrand  een plichtopgave worden vervuld tegen RKSVV uit Swartbroek . Daarbij mocht Heythuysen niet verliezen  van Eindse Boys.  Met een soevereine  4-0 zege werd de klus tegen de club uit het Land van Weert geklaard.  Daarbij kwam het gunstige bericht uit Heythuysen  dat Eindse Boys met 3-2 had verloren.  Een feest(je) kon op de Peelrand  beginnen. Proficiat !

Een late herfstzon deed haar best om de verkleurde De Peelrand alvast wat op te fleuren waar vanmiddag niet zoveel toeschouwers waren opgekomen. Ook had de KNVB moeite gehad om een scheidsrechter voor dit duel op de rol te zetten. De 74-jarige  Jan Gruijters was de derde arbiter die vanmorgen was benaderd om vanuit Asten naar Grashoek te reizen.

Na diens beginsignaal  ging  Grashoek  meteen in het  offensief. Een corner in de 2e minuut van Raoul Bennenboek  werd door de RKSVV doelman Koen Geven stijlvol uit de lucht geplukt.  De 21-jarige sluitpost van de gasten gaf meteen zijn visitekaartje af en groeide uit tot de beste man in zijn team. Twee minuten later. Een sublieme vrije trap van Jordi Luijten scheert rakelings de lat.  In de 7e minuut een droomcombinatie tussen Raoul, Jordi en Erwin werd door de bedwinger Kessel vv snoeihard rakelings langs geschoten. Omdat doelpunten voor alsnog uitbleven  waagden de gasten zich ook naar voren. Een vrije trap smoorde in de Grashoek muur.  Ook de Grashoekse Koen Clephas  kreeg een paar ballen te verwerken maar niet om wakker van te liggen. Bij een snelle geelzwarte uitbraak kreeg Chris Hunnekens een kans die meer dan honderd procent was maar strandde op de doelman.  Ondertussen stond het nog steeds 0-0.  In de 22e minuut kwam daar verandering in.. Erwin Pijnenburg zorgde  voor de voorbereiding met een haarzuivere pas. Bas Gloudemans  stond op de goede plek en tikte van dichtbij de 1-0 binnen.   Nu was het hek van de dam. In de 26e minuut kreeg Chris Hunnekens weer een uitgelezen mogelijkheid. Nu schoot hij perfect raak. Zijn eerste in dit seizoen.  Na een half uur moest Jordy Luijten geblesseerd het veld verlaten . Zijn vervanger was Björn Korsten. Raoul naar de linkervleugel  verhuisd zorgde voor veel  dreiging en werd een duidelijke strafschop onthouden. Ruststand 2-0.  Daarbij het goede bericht dat Eindse Boys in Heythuysen achter stond.  In de tweede helft was het snel gedaan met de gasten.  Al in de 47e minuut knalde Raoul  Bennenbroek de 3-0 hoog in het doel van de gasten. De gehele tweede helft bleef Grashoek de meest aanvallende  ploeg.  Toch zorgde een eigen speler van RKSVV voor 4-0.  Gilian Hulsebos was de ongeluksraaf. In een poging om een schot van Raoul te onderscheppen  schoot hij de bal keihard achter zijn  eigen doelman.  Het was aan Koen Geven te danken  die met enkele fabelachtige  reflexen voorkwam  dat Grashoek verder uitliep,  Bij Grashoek kwam Dirk van Lierop in veld voor Chris Hunnekens en in de slotminuten Stan Cuijpers  voor Bas Gloudemans. De 17-junior had nog bijna gescoord maar werd onreglementair gestopt.  Na het eindsignaal  en de goede uitslag  uit Heythuysen was Grashoek weer koploper en zat de periodetitel in de pocket. Het feest  kon beginnen.

De volgende  zondag   reist Grashoek naar Altweerterheide om een team met veel vaardige zaalvoetballers te bekampen