Erwin Pijnenburg schiet Grashoek tegen Kessel vv naar 3-1 overwinning.

Vv Kessel 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

5 november 2017 14:30

Door Piet Spee.

Het topduel tussen Kessel vv en Grashoek is geëindigd in een indrukwekkende 3-1 overwinning voor het geelzwarte team van trainer Nelis Luijten.  De trainer van Kessel vv. John Paulussen vatte het korte samen: "Grashoek is de beste in deze klasse." De meest gevierde man op het sportpark de Rode Egge was Erwin Pijnenburg. De 24-jarige middenvelder scoorde alle drie doelpunten.  Bij Grashoek ontbraken Mike Steeghs en Dirk van Lierop.  Het eerste kwartier was afwachtend .  Grashoek  het meest aanvallend  met twee corners als resultaat die niets opleverde. De gasten hielden Kessel vv ver weg van het doel van Koen Clephas.  Het eerste schot tussen de palen kwam pas na 15 minuten door de man die grote rol zou gaan spelen.  Erwin Pijnenburg  testte Wouter Allard in het Kesselse doel op zijn capaciteiten.  De boomlange aanvaller Rick Peeters  deed dat een minuut later bij Koen Clephas.  In de 23e minuut gebeurde  waarvoor bij Grashoek werd gevreesd. Een snelle doorbraak  door de Grashoekse linies.  Topschutter Willem Kruijk  bediende de opgekomen verdediger  Bert Lenders - voor deze keer van stal gehaald - op maat.  Feilloos schoof de nummer de 3 bal achter Koen. 1-0.  Zo verliep voor de thuisclub alles volgens scenario.  Even later ontzetting bij Grashoek.  Aanvoerder Bas Maessen raakte zodanig geblesseerd dat hij niet meer verder kon.  Mark  Crommentuyn was zijn vervanger.

Grashoek antwoordde met een kopbal van Bas Gloudemans  die naast het doel ging. Toch zou de partij snel kantelen. In de 35e minuut kreeg Grashoek  aan de linkerkant een vrije trap te nemen. Jordy  Luijten belastte zich met de uitvoering.  Zijn haarscherpe inzet werd door doelman Allard  afgeweerd.  Erwin Pijnenburg was snel terplekke om de terugspringende bal in het doel te tikken.  Die zelfde Erwin had niet lang nodig voor zijn tweede scalp. Na 39 minuten in stelling gebracht door Jordy Luijten, schoot Erwin  met zijn zwakke rechterbeen Grashoek perfect op 1-2.  Na 5 extra minuten werd dit ook de pauzestand.

Het was te verwachten  dat de thuisclub  de aanval zou kiezen .  De Grashoekse verdediging, enkele weken terug  nog het zorgenkind,  groeide  sterk onder leiding van de teruggekeerde Marco Sijben . Compromisloos  greep de 18-jarige youngster met zijn maats in. In de 56e minuut was Grashoek dicht bij grotere voorsprong.  Een corner van Jordy raakte de lat.  Toch kreeg Kessel vv. in de 67e minuut een open kans op de gelijkmaker. De bal werd echter overgeschoten. Bij Grashoek was Chris Hunnekens vervangen door Bjorn Korsten. Omdat de thuisclub steeds meer risico's moest gaan nemen kwamen er ook mogelijkheden voor de geelzwarten.  In de 81e minuut maakte Grashoek alles klaar.  Erwin Pijnenburg maakte zijn derde  en bracht de stand op 1-3.  In de slotminuut zag er zelfs naar uit dat het nog 1-4 zou worden maar Raoul werd op het nippertje gestuit.  Na vier minuten extra tijd floot scheidsrechter Heijnen met de stand 1-3 voor het einde en was de verrassende overwinning voor Grashoek een feit.  De volgende zondag is geen competitie.  Een week daarna komt RKSVV uit Swartbroek naar de Peelrand.