GRASHOEK SNEL KLAAR MET LEVEROY

Leveroy 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

29 oktober 2017 14:30

Met maar liefs 9-0 heeft Grashoek zondag Leveroy verslagen. Na 11 minuten was de wedstrijd gelopen, het scorebord op de Peelrand stond toen al op 3-0 . Daarna haperde de scoringmachine van Grashoek even maar in de laatste 30 minuten van de wedstrijd lukte het weer en vijzelde Grashoek haar doelsaldo nog even flink op. Raoul Bennebroek scoorde 3 keer, Dirk van Lierop 2 keer en Jordi Luijten, Bas Gloudemans en Burak Oosterveen elk een keer. De 3-0 was een eigen doelpunt van Leveroy.

Al na 1 minuut was het zondag raak op de Peelrand. Raoul Bennenbroek werd goed aangespeeld door Jordi Luijten en na wat draai en kap werk haalde Raoul uit met links voor de 1-0. 7 minuten later scoorde Jordi zelf direct uit een corner. Natuurlijk had hij wat hulp van de wind maar de trap was perfect en draaide mooi bij de 2e paal in het doel. En in de 11e minuut was het weer Jordi die een assist gaf waarna Sil Vrenken de bal klungelig in het eigen doel schoot. Na deze 3-0 kreeg het spel van Grashoek iets verlammends. De echte scherpte was eraf waardoor Leveroy te veel ruimte kreeg en zelfs enkele mogelijkheden voor een treffer. Goed keeperswerk van Coen Clephas en goed verdedigen van de teruggekeerde (blessure) Marco Sijben voorkwamen dit echter waardoor Grashoek de nul hield en ook in verdedigend opzicht zelfvertrouwen tankte. Grashoek kreeg zeker nog enkele goede kansen in die eerste helft. Vooral Raoul was enkele keren dicht bij de 4-0 maar ook bij dit goudhaantje is niet altijd alles raak.

De tweede helft leek een vervolg te worden van de laatste 30 minuten van de eerste tot de 54e minuut toen Dirk van Lierop de 4-0 scoorde. Uit een corner kopte Bas Maessen de bal mooi door naar Dirk die bij de 2e paal alleen maar zijn hoofd tegen de bal hoefde te zetten. De 5 en 6-0 waren identieke doelpunten alleen dan wel in spiegelbeeld. Bij de 5-0 ging Dirk over rechts er vandoor en kon de bal mooi panklaar op Raoul plaatsen. En bij de 6-0 ging Raoul over links zijn verdediger voorbij waarna hij de bal op Dirk terug plaatste. Bij Grashoek wisselde trainer Nelis Luijten daarna 3 spelers. Freek van Oijen, Chris Hunnekens en Burak Oosterveen kwamen in het veld voor Dirk van Lierop, Bjorn Korsten en Mike Steeghs. Burak bekroonde zijn invalbeurt met de 7-0 een afstandsschot van buiten de 16 meter. De 8-0 in de 89e minuut kwam na goed voorbereidend werk van Erwin Pijnenburg op de linker vleugel waarna de teruggelegde intikker een fluitje van een cent was voor Bas Gloudemans. De finishing touch werd in de 90e minuut gemaakt door weer Raoul Bennenbroek die een vrije trap mooi achter de ongelukkige doelman van Diepen kegelde.

Een mooie overwinning voor Grashoek maar ook wel jammer dat het krachtsverschil in deze klasse zo groot is. A.s. zondag zal dat zeker niet zo zijn als Grashoek op bezoek gaat bij medekoploper Kessel. Grashoek heeft wel wat goed te maken tegen Kessel want vorig seizoen verloren de geel hemden 2x van Kessel.

Door: John Janssen