Grashoek wint topper tegen Eindse Boys en is alleen koploper zonder puntenverlies.

Eindse Boys 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

15 oktober 2017 14:30

Door Piet Spee.

In het zonovergoten sportpark Op de Hooven  te Nederweert-Eind hebben Eindse Boys en Grashoek  een waar voetbalspektakel afgeleverd.  Voor Grashoek werd het super Day. de geelzwarten wonnen het tweegevecht om de eerste plaats met 3-5. Een heerlijks strijd tussen twee aanvallende ploegen. Grashoek is nu na vier wedstrijden alleen koploper zonder puntenverlies ook al door de verrassende 3-1 nederlaag van Altweerterheide bij RKSVN in Neer.  De wedstrijd begon vrij tam. Het eerste kwartier bestond uit enkele schermutselingen voor beide doelen zonder dat de toeschouwers daarvan in opwinding raakte Daarna ontplooide  het spel. Topschutter Paul Dirckx van de thuisclub werd in de 16e minuut met een leep steekballetje vrij voor doelman Koen Clephas gezet. De spits faalde niet en schoot onberispelijk raak. 1-0.  De geelzwarten waren allerminst uit het veld geslagen en verhoogde de aanvallende  druk.  Toch kwam de gelijkmaker na 28 minuten verrassend  uit de lucht vallen. Raoul Bennenbroek werd bij een aanval over links naar de achterlijn in de buurt van de cornervlag gedreven. Raoul produceerde een haarscherpe  voorzet. Tot ontzetting van doelman Martijn van Deursen  ketste de bal hoog via binnenkant verste paal  in het doel.1-1.

In de 32e minuut deelde Raoul  opnieuw een gevoelige tik uit.  Perfect aangespeeld door Jordi Luijten begon de 17-jarige aan een solo.  Met flitsende schijnbewegingen werd de Boys verdediging uit het lood gespeeld. Met een beheerst schot scoorde Raoul zijn tweede  en zette Grashoek  op 1-2.   De thuisclub hapte naar adem .  De geelzwarten maakte daar na 38 minuten  optimaal gebruik van in de persoon van Bas Gloudemans. De nummer 9 scoorde met een diagonale  schuiver 1-3. Voordat beide ploegen thee gingen drinken  moest Koen met een glansparade  voorkomen dat de  groenwitten  dichter bij kwamen. Rust 1-3.

De Eindse Boys hadden in de tweede helft niet lang nodig om dichterbij te komen. Al in de 46e minuut  profiteerde Jordi Joosten  van een mistrap en bracht  de spanning volledig terug. 2-3. Beide ploegen  bleven de aanval  zoeken. De amusementswaarde bleef hoog en de spanning om te snijden.  In de 73e minuut ontsnapte Grashoek na kunst en vliegwerk aan de gelijkmaker.  Er volgde een snelle counter ingeleid door Raoul, die bracht de bal bij Erwin Pijnenburg die met een knap  schot de 2-4 op het scorebord bracht.  Wedstrijd leek gelopen. Toch niet. De thuisclub bleef gaan voor een beter resultaat. In de 75e minuut redde Koen zeer fraai.  Het doek voor de Eindse Boys viel definitief in de 88e minuut.  Jordi Luijten bekroonde een sterke partij  met een gave treffer. 2-5.  Grashoek dacht stoom af te kunnen blazen. Toch niet ! Een minuut later scoorde Jordi Joosten zijn tweede voor de Boys .3-5.

Trainer Nelis Luijten  wisselde in de tweede helft drie keer. Mark Crommentuyn  voor Bjorn Korsten, Jordi Luijten voor  Joeri Rijs en Leike Cuijpers  voor Dirk van Lierop, die zijn vorderingen gestaag voortzet. Een opvallende uitblinker in het Grashoekse team was ook de 18-jarige Sjoerd Rijs die een hoog cijfer scoorde.  Met de stand 3-5 floot scheidsrechter Ruud van Helden voor het einde. De 48-jarige  arbiter uit Herkenbosch floot een uitstekende wedstrijd en voelde de topper uitstekend aan..  Volgende zondag speelt Grashoek in Neer tegen RKSVN.