Grashoek door eclatante 8-1 zege bij vv VOS na twee speeldagen koploper.

vvVOS 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

1 oktober 2017 14:30

Door Piet Spee.

Het heeft er lange tijd niet naar uitgezien dat Grashoek op de kunststofmat van het sportpark aan de Merelweg met grote cijfers van het  naar het prestatief voetbal teruggekeerde vv VOS zou winnen. Vooral in de eerste helft deden de geelzwarten zich zwaar.  Bij de pauze stond het slechts 0-1, terwijl in mijn kladboekje toch zeven hoogwaardige uitgespeelde kansen stonden genoteerd, waarvan er een werd benut. Alleen Dirk van Lierop wist in de 23e minuut met een goed gericht de 47-jarige doelman Maurice Janssens van vv VOS te verschalken. De thuisclub kreeg weinig kansen. Slechts een keer moest doelman Koen Clephas vol aan de bak. Voor hem speelde Freek van Oijen een ijzersterke partij.  Dus er zat nog van alles in toen het startsein voor de tweede helft werd gegeven. Nadat de VOS-doelman op een schitterende wijze een kopbal van Bas Maessen had gepareerd kreeg in de 52e minuut  de score  voor de geelzwarten een zonniger aanzicht. Dirk van Lierop gaat met de week beter spelen De 22-jarige spits vond met een geniale pas de vrije man Erwin Pijnenburg. Deze haalde hard en genadeloos uit en het stond 0-2.  vv VOS gaf zich nog niet gewonnen. Nadat Grashoek was ontsnapt aan een strafschop werd het toch 1-2. Scheidsrechter Benyahya uit Roermond negeerde een vlagsignaal van Peter Adriaans wegens buitenspel en de 42-jarige aanvoerder Coen Souren kon een hoge voorzet onhoudbaar inkoppen. 1-2. De geelzwarten begrepen duidelijk dat een tandje bij moest worden geschakeld om zonder kleerscheuren weg te komen.  Een ziedend schot van Jordi Luijten wist de thuisclub doelman met een flitsende  reactie over de lat te tillen.  In de 68e minuut zette Raoul Bennenbroek weer eens een van zijn snelle acties in. Zijn hoge voorzet was precies op maat voor Bas Gloudemans die met een ferme hoofdknik 1-3 liet aantekenen. Na 70 minuten legde scheidsrechter Benyahya de bal op stip wegens een overtreding van een VOS-speler tegen Raoul.  Aanvoerder Bas Maessen. anders altijd trefzeker, zag zijn schot gestopt door de doelman maar de uiterst attent reagerende Dirk van Lierop schoot de terugspringende bal alsnog in . 1-4.  Toen begon het pandemonium. Aanvoerder Coen Souren bleef protesteren. De arbiter toonde hem binnen een paar minuten twee gele kaarten waardoor hij met geel/rood kon vertrekken. Het Venlosche tiental hees hierna de witte vlag.  Toen braken de tien minuten van Raoul Bennenbroek aan. Na mooie aanvallen  in minuut 72, 75, 77 en 81 scoorde de 17-jarige 4  keer.  1-8.  Trainer Nelis Luijten wisselde drie keer. Jordi Luijten werd aan de kant gehaald voor Mark Crommenthuyn. Dirk van Lierop maakte plaats voor Sjoerd Rijs en voor Bas Gloudemans mocht Leike Cuijpers opdraven. De vele meegereisde supporters van Grashoek verlieten met een voldaan gevoel het sportpark. Grashoek 6 punten uit twee wedstrijden en koploper. Het had slechter gekund. De volgende zondag is Grashoek op de Peelrand gastheer van Heythuysen dat vandaag ook flink uithaalde 6-0 tegen Heibloem.