GRASHOEK WINT EERSTE DUEL

VCH 1 (zon)

Mannen, 1, 5e klasse D

24 september 2017 14:30

Met 2-0 heeft Grashoek zondag in haar eerste competitiewedstrijd VCH verslagen. Doelpuntenmakers waren Bas Gloudemans en Raoul Bennenbroek, de eindstand was na 45 minuten al bereikt. Met deze overwinning hebben de geel zwarten vooral zichzelf een goede dienst bewezen want de laatste driepunter dateerde al van 6 maanden geleden. De glans ontbrak zondag wel want daarvoor ging er nog veel te veel mis bij Grashoek. VCH was echt een maatje te klein maar Grashoek verzuimde om met duidelijke cijfers afstand te nemen. Maar deze 3 punten zijn in de pocket en het is duidelijk dat deze ploeg veel meer kan dan het zondag liet zien. De Peelrandbewoners moeten nog hun draai vinden.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat het klasse verschil tussen VCH en Grashoek erg groot was deze middag. In de eerste 24 minuten was Grashoek maar liefs 4 keer heel dicht  bij de openingsgoal. Het was ook 4 keer Bas Gloudemans die een treffer op zijn voeten had liggen. De eerste 3 werden nog gemist door de Grashoekse spits maar uiteindelijk ging de 4e mogelijkheid er dan toch in. De treffer werd ingeleid door Dirk van Lierop die een goede hoge voorzet vanaf links op Bas gaf waarna Bas de bal mooi controleerde en a passant een tegenstander zijn hakken liet zien en daarna via de paal raak schoot. En 8 minuten later was het 2-0. Ditmaal was het Erwin Pijnenburg die een goede strakke voorzet vanaf rechts gaf en bij de 2e paal Raoul Bennenbroek vond die loeihard de bal in de touwen joeg.  Alles leek erop dat Grashoek – VCH in een grote uitslag zou gaan eindigen maar de Grashoek kanonnen haperden hierna. Voor de rust kregen Erwin Pijnenburg en Dirk van Lierop beide nog twee dikke kansen op de 3-0 maar alle vier de keren kwam de bal niet tussen de palen en bleef de verwachte treffer uit.

En ook in de 2e helft miste Grashoek scherpte. Te weinig werd er gekozen voor een goed opgezette aanval en te vaak dachten de geel zwarten met schoten vanuit de 2e lijn doelman Abdullay te kunnen verschalken. De VCH doelman stond zijn mannetje en hield zijn doel mooi schoon in de 2e helft. Iedere Grashoek aanvaller mocht in de 2e helft wel een keer aanleggen voor een schot maar geen van deze schoten trof het doel. Aan de andere kant van het veld had de Grashoek defensie alles onder controle en bleef het rustig want VCH kwam niet verder als de rand van de 16 meter en van echte kansen was geen sprake. Ook de 3 doorgevoerde wissels brachten geen verandering in het spelbeeld waardoor de wedstijd doodbloedde. Leike Cuijpers, Mark Crommentuijn en Puk van Oijen kwamen in het veld voor Dirk van Lierop, Freek van Oijen en Bas Gloudemans.

Grashoek behaalt een meer dan verdiende overwinning maar de ploeg moet duidelijk nog groeien wil het echte tegenstanders van repliek dienen. As zondag gaat Grashoek op bezoek bij een totaal onbekende ploeg VV VOS vorig jaar nog tegenstander van het 2e in de recreatieve klasse. Grashoek zal zeker met 3 punten naar huis willen komen en dat zou ook moeten kunnen.

Door John Janssen