Grashoek hervond zich met klinkende zege in oefenwedstrijd.

Montagnards 1 (zon)

... (penalty)

12 september 2017 20:00

Door Piet Spee.

Onder de spaarbranders op een bijveld  van het sportveld De Venhorst in het Noord-Limburgse Nieuw-Bergen  leverde Grashoek een sterke voorstelling af.  Tegen Montagnards, een van de betere  ploeg in de 5e klasse, werd het 1-4, een uitslag die ook hoger had kunnen uitvallen. Na de zwakke bekerpartij twee dagen eerder in Meterik waren een aantal wijzigingen aangebracht. Voorin met Dirk van Lierop en Puk van Oijen en achterin  Stan Hunnekens en Rick van Oijen.  Ofschoon het een vriendschappelijke partij betrof was dit  geenszins  het geval.  Er werden soms pittige overtredingen begaan, zodanig dat de scheidsrechter het niet zonder kaarten afkon voor beide partijen een.  Vanaf het beginsignaal ging het loos als de brandweer.  Binnen drie  minuten werd aan beide kanten het aluminium  getroffen.  Na 5 minuten was het al raak. Raoul Bennenbroek verzond  een strakke pas naar Jordi Luijten, die op rechts de vrije ruimte indook en met een diagonaal  schot 0-1 scoorde.  Er kwamen nog meer kansen. Zo kreeg Puk van Oijen een paar goede mogelijkheden.  De thuisclub  antwoordde met een paar stevige overtredingen.  Na  25 minuten viel de gelijkmaker.  Rick van Oijen tikte net binnen de  zestien meter een aanvaller aan.  Strafschop.  Koen, weer uitstekend op dreef, was kansloos tegen het goed geplaatste schot.  Tien minuten later nam Grashoek opnieuw een voorsprong.  Een diepe bal kwam bij de op een kans loerende Dirk van Lierop. De spits controleerde de bal met een vaardige beweging, hield het overzicht en scoorde  beheerst  1-2.  Na 5 minuten extra tijd  werd met deze stand  voor de rust gefloten.

Voor de tweede helft kwamen Tymo Janssen, Brandon Sijben en Joeri Rijs binnen de lijnen.Twee minuten na het begin  sloeg Grashoek op nieuw toe.  Jordi Luijten de grote regisseur voorzag  Raoul  Bennenbroek van een mooie  pas die de keeper kansloos passeerde. 1-3.  De wedstrijd bleef attractief en fel  Grashoek  bleef met een weldadig enthousiasme  strijden  en duels winnen, waarin Tymo zich opmerkzaam maakte. Marco Sijben en Burak stonden verdedigend sterk. Koen als meevoetballende doelman stond aan de basis  van  menig aanval.  Toch moest tot de 85e minuut worden gewacht voordat nog een goal voor de gasten viel.  Erwin Pijnenburg bekroonde een ijzersterk optreden met een fraai knallend schot.  1-4.  Dit was tevens de eindstand.  Een mooie sterke collectieve prestatie en een goede opsteker voor de naderende competitie.