Verdiende overwinning Graslust

Rob Draak (intikker)

Onder 17, JO17-1, 3e klasse 401

2 december 2017 14:00

Vandaag de thuiswedstrijd tegen de Panningen/Echgel JO17-2 op het koude sportpark de lust. Met de afmeldingen van Kai ( ziek ) en Quinten gingen we voor de winst met 13 spelers van Graslust. De tegenstander verkeerd ook in de onderste regionen dus een echte 6 punten wedstrijd. Inzet en mentaliteit werden vandaag gevraagd aan onze jongens zodat we ons zelf achteraf geen verwijten konden maken.

Er werd gestart met een aangepaste opstelling met Job J als mid mid en Vinnie als laatste man om zodoende de opbouw te bewaken. Vanaf het fluitsignaal waren we heer en meester en kwam Pan/Egchel amper bij onze doelman Tom. In de 6e minuut nam Lars een goede corner die door Job J bij de eerste paal goed werd binnen geschoten. 1-0. Toch hadden we te veel balverlies in de aannames en passes over 5 tot 10 meter waardoor het tempo te laag bleef. Ondanks dit konden we de druk goed op de defensie houden. Dit resulteerde in een op het oog niet te missen kans van Bjorn die op 5 meter van het doel een voorzet over knalde. Bjorn komt na zijn blessures steeds meer in vorm, hij komt regelmatig gevaarlijk in de zestien van de tegenstander.
Af en toe vloeiden er toch mooie driehoekjes waardoor we steeds gevaarlijk voor de doelman van de tegenstander opdoken. Deze had de ballen wel niet klem maar zat er wel steeds net met zijn vingertoppen aan. Zo ook met een hard schot van Job J wad in de kruising leek te gaan maar ternauwernood werd over getikt.

In de rust werd gemeld om zuiniger in balbezit te zijn en de mogelijkheden te verzilveren zodat de wedstrijd snel beslist kon worden. Dit werd goed opgepakt want al in de 2e minuut na rust soleerde Vinnie over de achterlijn en legde de bal perfect terug op Job J die de 2-0 binnen schoot. Vanaf dat moment was Pan/Egchel niet meer bij machte om het ons lastig te maken, of het moeten de overtredingen zijn waarmee ze  probeerde  Graslust van het scoren af te houden. In de 57e minuut scoorde Rob de 3-0 uit een corner van Job J die door wouter werd verlengd op Rob. Rob was zichtbaar blij met deze treffer en met hem zijn medespelers. Het resterende deel werd door Graslust goed uitgespeeld en de eerste verdiende overwinning was binnen.