Onnodig puntverlies door onoplettendheid.

ST Koningslust/Grashoek JO17-1

Bieslo JO17-1

Assist: Job Janssen
... (kopbal)
Björn Theelen (intikker)
Assist: Job Janssen
Assist: Mick Jeuken

Onder 17, JO17-1, 3e klasse 401

18 november 2017 14:00

100% focus en wedstrijdinstelling is telkens het probleem voor meerdere jongens van Graslust. Elke wedstrijd wordt hier door de leiding op gehamerd maar in bepaalde fases geven we elke week meerdere goals weg in 10 a 15 min. tijd vallen 3 a 4 goals.

Het begin tegen Bieslo, een ploeg uit de bovenste regionen was redelijk. Na lang blessureleed konden we vandaag weer beschikken over onze laatste man Kai. Dit brengt toch meer rust in onze defensie waardoor de rest van de ploeg ook beter gaat spelen. helaas kon Kai maar 1 helft spelen vandaag. Onze achtehoede kreeg steeds meer druk omdat we op het middenveld voortdurend te laat waren in de  omschakeling.  De 0-1 viel door een onverwacht lage schuiver in de korte hoek. Vanaf de aftrap gaf Job een mooie steekbal op Wouter die op perfecte wijze de 1-1 in het kruis knalde. We bleven echter op het middenveld de slag verliezen door steeds te laat te dekken of in te stappen. De 2-0 viel ook in de omschakeling maar was zeker niet onhoudbaar.
Ruststand 1-2. In de rust werd wederom gewezen op de focus en het op te laat en slappe wijze in de duels gaan.

Wie dacht dat Graslust de 2e helft zou beginnen met de mouwen opstropen had het mis. In 16 min. na rust stond het 1-6 door onoplettendheid, focus, wedstrijdmentaliteit, voetbalgogme enz. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het wegvallen van Kai en de blessure van Rik,  maar de basis voor voetbal hoort altijd goed te zijn. Door wat omzettingen te proberen ging het beter lopen bij Graslust en begonnen we plotsplaps te voetballen. Nieuweling Bjorn scoorde 2x door goede voorbereidende acties van Job J en Mick. Hier bleef het bij voor de rest van de wedstrijd. Onnodig puntverlies tegen een niet beresterk Bieslo.

As zaterdag naar Tegelen voor de wedstrijd tegen Irene. We verwachten de laatste 3 wedstrijden inzet en focus van heel de ploeg om te zien dat het ook zo kan als in de laatste 20 min van deze wedstrijd.