Venlosche Boys JO17-2 - ST Koningslust/Grashoek JO17-1

Venlosche Boys JO17-2

ST Koningslust/Grashoek JO17-1

Vinnie Peeters (vrije trap)
Assist: Job Janssen
... (intikker)
... (kopbal)

Onder 17, JO17-1, 3e klasse 401

4 november 2017 14:30

Vandaag op weg naar een van onze tegenstanders in de regio Venlo, nl het nog ongeslagen Venlose Boys. Vooraf werd nog even kort de inzet en wedstrijdmentaliteit van de vorige week besproken, iedereen was het erover eens dat dit altijd goed moet zijn om de punten binnen te kunnen halen.

De start was goed van Graslust. in de 5e minuut kregen we op de rand van de zestien een vrijetrap. Vinnie posteerde zich achter de bal en schoot hem binnen in de rechter benedenhoek. 0-1. de begeleiding aan Venlose kant had het niet meer en zei bleven aan het zeuren tegen de spelers en scheids. Dit kwam hun spel niet ten goede, echter hadden ze wel een paar uitstekende spelers en hadden we de handen vol. Het is ook lastig spelen met iedere week andere spelers op vreemde posities door de vele blessures. Vandaag viel ook weer Bjorn uit omdat hij op een rare manier uitgleed op het gladde veld. Toch speelde Rik en Niek geen onaardige pot in het centrum van de verdediging, ze moesten wel vaak keuzes maken door de middenvelders die opstoomde. In de 17e minuut maakte VB de gelijkmaker omdat een geheel vrijstaande speler over het hoofd werd gezien. Graslust ging niet bij de pakken neerzitten en probeerde waar mogelijk toch te combineren. Zo ook in de 27e minuut toen Job  J de bal kreeg en met een mooie pass wouter de diepte in stuurde. Wouter was net iets eerder bij de bal dan de keeper en hij tikte de bal mooi over de doelman. de 2-1 was een feit en een mooie opsteker voor de jongens. Op het moment dat iedereen dacht met eem mooie voorsprong de rust in te gaan viel de 2-2. Een ogenschijnlijke makkelijke bal voor Tom werd toch wat verkeerd ingeschat en binnengetikt voor de 2-2.

In de rust hadden toch wat verschillende spelers pijntjes en had de eerste helft al veel krachten gekost. In de 2e helft konden we het niet meer belopen en werden de ruimtes te groot. Met name VB hun snelle en balvaardige linksbuiten wist hier wel raad mee. Binnen het kwartier na rust viel de
3-2 en 4-2 en was de wedstrijd gespeeld. In de laatste 7 minuten viel nog de 5 en 6-2. Met ook nog een paar keer een knappe redding van Tom. Zelf kregen we geen mogelijkheden meer en was de winst van VB op basis van de gehele wedstrijd verdiend. Gemiddeld hadden ze gewoon meer kwaliteit. Wel complimenten voor de inzet van vandaag. Volgende week zijn we vrij.