Mooie strijd op de peelrand

ST Koningslust/Grashoek JO17-1

Helden JO17-2JM

Vinnie Peeters (penalty)
Assist: Job Janssen
Assist: Job Janssen
Job Janssen (schot)

Onder 17, JO17-1, 3e klasse 401

19 oktober 2017 20:00

Jarno Steeghs

Helden JO17-2 was vandaag te gast op deze mooie voetbalavond in de herfstvakantie. Doordat we nog steeds met de nodige blessures te maken hebben en daarbij de  vakantiegangers, waren we genoodzaakt gebruik te maken van spelers uit de A en C. Alle spelers voldeden ruimschoots. We wisten dat Helden een goed voetballende ploeg was met de nodige strijdlust. Afgesproken was om ons eigen spel proberen te spelen maar dit bleek in de beginfase moeilijk omdat we steeds goed vastgezet werden. Al na 4 min. werden we verrast door een snelle tegenstoot waaruit de 0-1 viel. Onze jongens bleven strijden en we voorkwamen hiermee dat Helden in de eerste helft maar een echte goede mogelijkheid meer kreeg. De middenvelders konden bijna niet aangespeeld worden waardoor te vaak de lange bal op Job,  Ivo en Niek gespeeld werd door de sterk spelende Rik en Tjerk. Ruststand bleef 0-1. In de rust werd gevraagd om toch te proberen het middenveld in te spelen en wat slimmer in de duels te zijn, door eerder los te komen en op het juiste moment in te spelen. Jim en Bart vervingen Rob en Niek om wat meer body in de ploeg te krijgen.

Graslust begon sterk aan de 2e helft, Vinnie kon vaker ingespeeld worden en er volgden meer combinaties vanuit het middenveld, van hieruit werd vaak een goede steekpas op de voorwaartsen gegeven. Helden merkte dat ze de grip op de wedstrijd kwijtraakte en onze jongens pikte dit geweldig op. In de 13e minuut na rust werd Job op de rand van de zestien ingespeeld en werd meteen neergehaald, Scheids Jarno S twijfelde niet en wees naar de stip. Dit kun je wel aan Vinnie overlaten en de stand werd dan ook 1-1. Graslust geloofde in meer en de 2e helft was er echt eentje met passie en strijd zoals voetbal elke week gespeeld moet worden. Onze jongens gingen vol overgave de duels aan en we kregen de beste mogelijkheden. Helden raakte steeds meer geirriteerd. 5 min na de 1-1 werd Jim met een mooie pass in de diepte gestuurd door Job, Jim ronde beheerst af en de 2-1 was een feit. Vanaf dat moment was Helden klaar voor de definitieve nekslag en nog geen 4 min later knalde Job uit een bijna onmogelijke hoek de 3-1 binnen. Met nog 20 min te spelen ging Helden alles op alles zetten om de aansluitingstreffer te maken maar onze defensie hield nog steeds stand. in de 69e minuut viel onverwachts vanuit een corner de 2-3. Helden begon nog meer te drukken en bij ons raakte sommige jongens op, maar we bleven gevaarlijk in de tegenstoten. Job, Jim en Ivo hadden kansen op de 4-2 maar faalde in de afwerking. Bjorn speelde na een lange blessure en verving Lars op het middenveld voor de laatste 20 min. De wedstrijd leek op een overwinning te eindigen maar helden pompte ver in blessuretijd de bal nog een keer in de zestien. De bal sprong van Tjerk zijn borst weg en een Helden speler schoot de 3-3 in de verste benedenhoek. Meteen volgde het eindsignaal en voelde dit voor onze jongens gezien de 2e helft als een nederlaag.

Toch was de winst van vandaag de strijd en mentale weerbaarheid waar het de laatste weken wel eens aan ontbrak. Jongens complimenten voor deze mooie pot voetbal zoals het wekelijks gespeeld moet worden. Volgende week zaterdag de thuiswedstrijd tegen RKSVN JO17-1.