Leerzame wedstrijd in Reuver

... (vrije trap)

Onder 17, JO17-1, 3e klasse 401

30 september 2017 14:00

Vandaag de maas over naar Reuver, een tegenstander die ook hun eerste wedstrijd gewonnen hadden. Vandaag stond wederom Joep in de goal door blessures van onze keepers Tom en Jens. Joep keepte wederom een goede partij.

Vanaf het begin was het merkbaar dat deze 2 ploegen elkaar weinig zouden ontlopen, Reuver met een paar leuke spelers op het middenveld en voorin. De achterste linie was het zwakste bij de oranjehemden. De eerste kans was voor Job J na een goede voorzet van Wouter, i.p.v direct uit te halen besloot Job om de bal eerst aan te nemen waardoor een speler van Reuver de bal kon blokken. In de 8e minuut een geweldige pass van Rik van achteruit op Job J die precies achter de defensie van Reuver viel. Job J nam de bal goed mee en plaatste de bal netjes in de rechter benedenhoek. 0-1.  Reuver bleef echter gevaarlijk, dit kwam deels door ons zelf. Te veel passes over 5 tot 10 meter waren slordig en kwamen niet aan. Ook waren we te lief in de duels.

2 min. na de 0-1 maakte we op de rand van de zestien een onnodige overtreding waar reuver waar raad mee wist. De bal verdween mooi over de muur en Joep was kansloos 1-1.  In het verdere verloop van de eerste helft golfde het spel op en neer, we konden niet echt continue druk op hun achterste linie houden omdat we zelf te veel balverlies leden. Net voor de rust ging dit wel steeds beter lopen en in deze fase hadden we de 3 punten moeten pakken vandaag. Rob kreeg net voor de rust 2 mogelijkheden op de 5 meter lijn. De 1e poging verdween recht in de handen van de keeper en de 2e poging op de paal. In de rust werd de jongens verteld dat we feller in de duels moesten zijn en dat we vandaag op mentaliteit de punten konden pakken.

De 2e helft werd gestart met de terugkeer van de geblesseerde Niek in de spits en Lars terug naar het middenveld. De 2e helft waren we volledig aan elkaar gewaagd maar waarbij Grashoek wel het meest voor de winst ging. Het laatste kwartier zelfs alles op alles met 3 man achterin en een 4 mans voorhoede. Reuver kreeg nog 2 mogelijkheden door fouten met uitverdedigen van Graslust.
Al met al een mooie leerzame pot die met wat meer voetbal gochme en fingerspitzen gefuhl 3 punten op had kunnen leveren. Volgende week zijn we vrij.