Grashoek JO11-1 - ST Panningen/Egchel JO11-2G

Onder 11, JO11-1, 2e klasse 401

28 oktober 2017 10:30

Bob Douben

Op zaterdag 28 oktober om half tien gaat de wedstrijd Grashoek JO11-1 tegen ST Egchel/Panningen JO11-2 van start. Egchel/Panningen won de toss en kozen voor de aftrap wij mochten dus de kant kiezen wat een kantwissel opleverde.

De eerste aanval van de tegenstander strandde op onze verdediging waarna we via Giel over rechts uitverdedigden. Deze haalde de achterlijn maar de voorzet kreeg geen vervolg. De uittrap van de keeper werd door Lars opgevangen. Hij kwam tot een schot maar die werd door keeper opgevangen. De volgende aanval van de tegenstander was gevaarlijk maar werd door een mooie redding van Luuk gestopt. Het spel golft vervolgens op en neer totdat Els een uitrapt opvangt en deze de bal een stuk opdrijft en bij Tren in de voeten aflevert. Deze schiet op goal. Deze lijkt voor de keeper te zijn maar wordt door Ryan ingetikt. We staan 1-0 voor! Het spel blijft op en neer gaan met wat kleine en grotere kansen voor beide teams. Een schot van Tren gaat net naast en ook Luuk moet een paar keer in actie komen.

De tweede helft hebben wij de aftrap. Dinand legt de bal terug op Tren die direct de aanval zoekt maar z'n schot gaat naast. De daaropvolgende aanval van Egchel/Panningen is gevaarlijk maar Luuk voetbalt goed mee en werkt de bal weg. De tegenstander blijft aanvallen wat ons wat kansen in de counter oplevert. Een corner wordt door Vinnie opgevangen en komt via Lars bij Ryan terecht zijn schot wordt door de keeper gekraakt. De tegenstander blijft aandringen en ze lijken op gelijke hoogte te komen. Een schot valt op de paal en lijkt dan de goal in te rollen. Gezichtsbedrog want de bal rolt de andere paal voorbij. Even later is het toch zover en maken de oranjehemden gelijk.

Hierna zijn ze een tijdje sterker maar komen de geel-zwarten toch weer terug in hun spel. Een schot van Tren gaat net langs. Een mooie aanval komt als een inworp van Tren direct via Vinnie naar voren gaat, Dominik komt een teen te kort om het af te maken. Dinand valt vervolgens uit nadat bij een val hij met z'n hoofd tegen een knie komt. Ook Giel moest eerder helaas geblesseerd afhaken door twee tikken op de enkel. We krijgen nog een aantal kansen om de drie punten thuis te houden. Een afstandsschot van Vinnie gaat naast, een pass van Lars op Dominik die doorspeelt op Tren wordt door de keeper voor de voeten van Tren weggehaald. Tren stuurt Lars met een diepe pass weg maar zijn schot komt op de paal terecht. Het laatste wapenfeit van de wedstrijd komt op naam van de tegenstander maar het schot gaat ruim naast.