Grashoek blijft ook in laatste bekerwedstrijd zonder punten.

America (zon)

Mannen, 1, Groep 1 30

17 september 2017 14:30

K.G.M. Lenssen

Door Piet Spee.

Voor Grashoek viel er in sportpark Erica  in America niets meer voor de beker te winnen. De Gastheren hadden aan één punt voldoende om een ronde verder te komen.  America  liet al snel merken dat het meer wilde.  In de 14e minuut  kreeg  Jens Kleuskens te veel vrijheid. De spits profiteerde optimaal  en bracht met welgemikte kopbal America op 1-0.  Na 22 minuten was  Jens Kleuskens dicht bij 2-0.  Doelman Koen Clephas  voorkwam dit met een uitstekende redding.  Ook Grashoek kreeg zijn kansen. De beste voor Raoul Bennenbroek in de slotminuut van de eerste helft.  Doelman Nick Roelofs liet zich niet vermurwen en stopte van dichtbij ingeschoten bal.  Ruststand 1-0.

In de tweede helft werd het spel  er niet beter op. Teveel overtredingen en onderbrekingen deden het spel naar een bedenkelijk niveau dalen. Scheidsrechter Koen Lenssen trok de teugels  aan. Het kwam Grashoek op 1 rode en 4 gele kaarten te staan. Een ongekend hoog aantal in de geschiedenis van de club.  In de slotfase  verdween de bal dan toch in het doel van de thuisclub. De treffer was niet volgens de regels en werd afgekeurd. Het bleef 1-0. Met 9 punten uit drie wedstrijden gaat America verdiend naar de volgende ronde. Grashoek blijft op  0 staan.  De volgende zondag start de competitie. Grashoek krijgt op De Peelrand bezoek van VCH uit Blerick.