Kracht schiet tekort

... (intikker)

Onder 17, JO17-1, Groep 2 19

9 september 2017 14:15

Vandaag onze 2e bekerwedstrijd tegen Bevo waar veel bekende van onze jongens spelen. We hadden al 4 geblesseerde spelers waardoor Luka en Coen vanuit de C ons uit kwamen uithelpen. Dit bleek achteraf ook zeker nodig omdat Bevo toch ook weer een fysiek sterke ploeg was. Sommige van onze jongens moeten hier nog aan wennen en zaten er op meerdere momenten doorheen.

We stonden de eerste 10 minuten niet goed omdat bevo 4-4-2 speelde en we nog de koppeltjes op het middenveld moesten maken. Dit werd opgelost door onze voorstopper Rik door te schuiven op hun 4e middenvelder. Bevo was de ploeg die de eerste 2 goede kansen kreeg maar de paal en goed keeperswerk van Tom stonden dat in de weg.  In de 19e minuut viel de 0-1 na een goede loopactie van Job J die Wouter bediende voor de 0-1.  Helaas moest Rik wederom met een blessure het veld verlaten en werd vervangen door Luka. Deze speelde een verdienstelijke wedstrijd en verving Rik goed van zijn taken.  Tot de rust was bevo de iets bovenliggende partij, toch gingen we met een voorsprong de rust in.

Het eerste kwartier na rust was Graslust de bovenliggende partij en waren er kansjes voor de 0-2.
Toch viel geheel onverwacht in de 59e minuut de 1-1 na een schot op de lat wat in de rebound binnen gekopt werd.  Bevo rook meer, zeker omdat onze middenvelders op waren. Lars werd vervangen door Coen en Kai werd doorgeschoven naar het middenveld om wat meer grip te krijgen. Bevo bleef gevaarlijk door de paasjes binnendoor waar we toch moeite mee hadden. Onze tegenstoten werden steeds zeldzamer maar waren er zeker nog. Wouter kon inschieten maar de doelman redde. In de 67e minuut komt een ogenschijnlijke niet gevaarlijke hoge bal in onze doelmond, Tom tikte deze te slap weg waardoor de 2-1 een feit was. Direct hierna redde Tom fraai en voorkwam hiermee de 3-1.

Bevo gaf deze voorsprong niet meer uit handen en bij Graslust vloeiden de krachten weg. Toch een leerzame wedstrijd waar we mee verder kunnen. bevo speelt in de cmpetitie nl een klasse hoger dan ons. Conditioneel en fysiek moeten onze eerste jaars B spelers nog wennen aan wat gevraagd wordt. As zaterdag thuis tegen Neerkant met hopelijk minder blessures. Luka en Coen bedankt.