Grashoek 2 (zon) - Sparta'18 4 (zon)

Sparta'18 4 (zon)

Joep Janssen (afstandschot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

25 april 2017 20:00

Luc Steeghs

Na weken lang geen wedstrijd werd er vandaag afgetrapt tegen Sparta’18. De ploeg uit Sevenum staat 2 plaatsen hoger met 9 punten meer. Het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Luc Steeghs klonk, en daarbij begon een spannende pot voetbal met veel fysieke duels.

De wedstrijd verliep rommelig met veel balverlies aan beide zijden, waardoor er ook veel duels kwamen. De wedstrijd speelde zich vooral op het middenveld af. Grashoek 2 was de ploeg die op voorsprong kwam. Een vrije trap van Wouter van der Sterren werd bij de eerste paal binnengekopt in de verre hoek door Daan van Bemmel. Het spelbeeld veranderde niet. Sevenum had wel nog een kans om te scoren via een penalty, maar die werd gekeerd door Andy Hunnekens. De rebound ging er ook niet in door een goede tackle van Rick Graus. De 1-0 stand werd zodoende meegenomen tot de rust.

Na rust was het raak voor Sevenum. Een kopbal werd onderweg nog van richting veranderd en verdween in de goal. Met de gelijke stand werd de wedstrijd feller, wat leidde tot blessures aan de kant van Grashoek. Er kwamen wat kleine kansen voor de ploeg uit Grashoek door wat voorzetten en corners. Puk van Oijen schoot de bal tegen de lat aan, en bij de rebound kwam Twan Hunnekens er net niet bij. Vlak voor tijd zorgde Joep Janssen van ongeveer 35 meter dat de 3 punten in Grashoek bleven. Het was een hard schot met een flinke zwabber, waardoor de keeper zich erop verkeek.

Zondag wordt er om 12:15 thuis afgetrapt tegen Blerick 4. In Blerick werd het 4-2 ondanks een voorsprong van geel-zwart.