GRASHOEK VERZUIMT ZICHZELF TE BELONEN.

Reuver 1 (zon)

Jorn Huijs (schot)
Bas Maessen (penalty)
...
Jorn Huijs (schot)
Justin de Jong (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

14 mei 2017 14:30

Bos, L.G.A.

Grashoek heeft de laatste wedstijd van het seizoen met 2-3 verloren van de nummer twee Reuver. Grashoek had meer verdiend maar kreeg dit niet omdat Reuver veel effectiever met de kansen omsprong. Nadat de geel zwarten snel op achtstand waren gekomen scoorde Bas Maessen in de 15e minuut de gelijkmaker vanaf 11 meter. Vooral in de eerste helft kreeg Grashoek legio kansen op een voorsprong.  Reuver scoorde echter na een uur de 1-2 en vlak daarna zelfs de 1-3. Net voor tijd kwam Grashoek dankzij invaller Puk van Oijen weer dichterbij 2-3. De tijd om een resultaat aan deze partij over te houden was echter te kort. Grashoek had zeker een punt verdiend en had zich daarmee ook zelf beloond na het desastreuse slot van deze competitie.

De Grashoek supporters kregen gelukkig nog eens het oude Grashoek te zien. Ondanks de snelle tegengoal in de 7e minuut van Jorn Huijs herpakte Grashoek zich goed en werd er weer eens van ouds aangevallen. In de 15e minuut wees de goed leidende scheidsrechter Bos uit Meerlo terecht naar de stip na een handsbal van een Reuver verdediger. Bas Maessen klaarde dit klusje vakkundig. In het volgende halve uur was Grashoek heer en meester. Bas Maessen, Luuk Maessen, Chris Hunnekens, Bas Gloudemans en Erwin Pijnenburg  allemaal hadden ze de 2-1 op de voet maar geen van hun lukte het om doelman Steeghs te passeren.

Ook na de thee kreeg Grashoek nog 2 goede kansen. Chris Hunnekens kwam in een kansrijke schietpositie maar zijn schot was te zwak en Bas Gloudemans kopte net langs de paal. In de 63e minuut viel er dan toch eindelijk een treffer maar wel aan de verkeerde kant. Jorn Huijs scoorde zijn 2e en zette daarmee de verhoudingen op de kop. Grashoek raakte hierdoor duidelijk van de wijs want 8 minuten later scoorde Justin de Jong zelfs 1-3. Paal en doelman Koen Clephas voorkwamen daarna verdere tegentreffers en extra zout in de wonden bij Grashoek. De stand werd uiteindelijk zelfs nog iets rooskleuriger toen Puk van Oijen na mooi voorbereidend werk van Erwin Pijnenburg in de 88e minuut de 2-3 scoorde. Grashoek kreeg daarna nog wat halve kansen maar het was te weinig voor de gelijkmaker. Een resultaat had de ploeg zeker een extra oppepper gegeven maar ondanks dat was het spelpeil toch weer hoopgevend. Grashoek kan het dus toch nog.

Door John Janssen