Grashoek verliest kansloos in Kessel.

VV Kessel 1 (zon)

... (vrije trap)
Willem Kruijk (schot)
... (schot)
...

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

7 mei 2017 14:30

Verstappen, D.

Door Piet Spee.

Het houdt maar niet op.  Een verliezend Grashoek. De trouwe supporters worden wel heel erg op de proef gesteld. Vanmiddag werd het op sportpark Rode Egge in Kessel 3-0 voor VV Kessel. Aan deze uitslag valt niets af te dingen. De thuisclub was over alle linies beter, sneller, nauwkeuriger  en vooral doeltreffender. De geelzwarten stelden daar een flinke portie goede wil tegenover. Dit is echter niet voldoende om een wedstrijd te winnen. Scheidsrechter was Dylan Verstappen. De 20-jarige arbiter uit Asten hanteerde een beetje een "Nijhuis stijl" maar hield de wedstrijd goed onder controle.

Na het beginsignaal trok VV Kessel al snel richting  doel Grashoek.  Door het ontbreken van de geblesseerde Mike Steeghs  was Marco Sijben een linie opgeschoven en dat was merkbaar. Bij de thuisclub onderscheidde zich Bert Lenders. De 31-jarige spelmaker stopt na dit seizoen.  Hij werd in de 13e minuut bij een aanval onreglementair gestopt door Freek van Oijen.  De vrije trap even buiten de zestien meter werd door  de 19-jarige Rick Peeters perfect in geschoten. 1-0.  Ook Grashoek probeerde  enkele  aanvallende acties  die de thuisclub niet verontrustte.  Doelman Koen Clephas  moest echter zijn niet geringe capaciteiten tonen en zelfs kop en kraag riskeren om een grotere achterstand te voorkomen.  Koen raakte hierbij geblesseerd maar kon gelukkig verder. In de 33e minuut schoot spits Willem Kruijk tegen de paal.  Bij Grashoek wisselde Erwin Pijnenburg en Chris Hunnekens van vleugel. Dit bracht de Kesselse verdediging niet  uit lood.  De rust ging in met een 1-0 stand.

In de tweede helft  werd Grashoek weer  direct in het defensief gedrongen. In de 64e minuut bekroonde Willem Kruijk  een magistrale aanval vanaf de linkerkant met een even magistraal doelpunt. 2-0.   Het was de 30e treffer in dit seizoen van deze rappe  20-jarige spits. Een respectabel aantal

. Mocht Grashoek nog de illusie hebben gekoesterd terug te komen. Dit kon een paar minuten later 66e minuut in de ijskast.  De 20e jarige Juul Bruynen schoot van dichtbij de 3-0 binnen.  Raoul Bennenbroek was in het veld gekomen voor Leike Cuijpers  en daar kwam ook bij Stan Cuijpers die de plaats innam voor Bas Maessen. De beide youngsters Raoul en Stan  zorgden voor meer aanvalskracht, zodat Wouter Allard enkele malen handelend moest optreden.  Een sterk moment was de kopbal van Chris Hunnekens, die beter lot had verdiend. Trainer Nelis Luijten spendeerde ook zijn 3e wissel.  Hij liet tien minuten voor tijd Rick Graus zijn opwachting maken voor  de jarige Joeri Rijs. In de stand kwam geen verandering meer.  Het was en bleef 3-0.  De vijfde nederlaag op rij was een feit. Grashoek heeft nog één wedstrijd  om deze weinig benijdenswaardige serie te stoppen.

Aanstaande zondag in de laatste wedstrijd van het seizoen als nummer twee Reuver op De Peelrand op bezoek komt.  Reuver kan zelfs kampioen worden als het wint maar dan als Neerkandia  verliest thuis van RKDSO, een niet voor de hand liggend scenario.  Grashoek zal ongetwijfeld de nederlagenserie willen stoppen en het seizoen goed afsluiten.