OOK AMERICA TE STERK VOOR GRASHOEK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

30 april 2017 14:30

Gruijters, J.H.N.

Voor de vijfde keer op rij wist Grashoek een wedstijd niet te winnen, daarmee is april een rampmaand geworden voor de geel zwarten. Na de 1-2 nederlaag van afgelopen zondag is de kans op een periode titel alleen nog theoretisch aanwezig. Grashoek voetbalde afgelopen zondag vooral tegen zichzelf, bijna niets ging er goed. America was een klasse beter en profiteerde van de missers in de Grashoek defensie. Chris Hunnekens scoorde wel nog zijn 20ste waardoor de uitslag er iets dragelijker uitzag.

Er viel weinig te genieten zondag voor de trouwe Grashoek supporters die maar niet kunnen begrijpen hoe hun ploeg zo in elkaar is kunnen storten. Voer voor psychologen, van topper naar tobber dat is het verhaal van Grashoek in de afgelopen maand. America hoefde niet afgelopen zondag en liet Grashoek het spel maken waarbij het slim afwachte totdat iemand bij Grashoek een fout maakte. In de 13e minuut lukte dit voor de eerste keer. Jesper Huijs kon makkelijke de bal onderscheppen op de rand 16 meter en liet Koen Clephas kansloos met een strak schot in de verre hoek. Deze tegengoal zorgde ervoor dat het Grashoekse spelpijl nog verder zakte. In de eerste 45 minuten kon Grashoek dan ook heel weinig gevaar stichten voor het Americaanse doel. Twee halve schoten op doel van Chris Hunnekens verder kwam Grashoek niet.

Ook na de thee ging het uiterste moeizaam. Men probeerde het maar er zat gewoon te weinig rust in de ploeg waardoor er heel veel balverlies werd geleden. De 0-2 van America viel in de 65e minuut en was identiek aan de 0-1. Jens Kleuskens kon de bal te makkelijk onderscheppen en de goaltjesdief van de gasten wist wel raad met dit buitenkansje. Grashoek bleef het proberen maar tot een echt offensief kwam het niet. Luc Maessen was even dicht bij een aansluitingstreffer maar hij was net te laat om in de rebound een schot van Bas Gloudemans alsnog in het doel te jagen. Even later kopte diezelfde Bas  net naast uit een corner. In de 87e minuut scoorde Chris Hunnekens toch nog de 1-2. Chris draaide zich mooi vrij en trof met een droog schot in de korte hoek doel. Deze treffer kwam echter te laat om Grashoek die broodnodige positieve prikkel te geven. As zondag gaat Grashoek op bezoek bij VV Kessel. Kessel is nog in de race voor de 3e periode al deed het daarvoor slechte zaken afgelopen zondag door van Neerkant te verliezen. Hegelsom is op dit moment spekkoper. Niet alleen gingen zij Grashoek voorbij in de stand ook leiden zij de 3e periode.

Door John Janssen