KONINGSLUST STOPT GRASHOEK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

9 april 2017 14:30

Thomassen, J.

Koningslust heeft Grashoek dankzij een 0-1 winst de eerste nederlaag van 2017 bezorgd. Grashoek had geen antwoord op de tomeloze werklust en inzet van de bezoekers die ook nog eens door een hele mooie aanval de winnende treffer scoorde. Nick Rongen was de man of the match met zijn kopgoal in de 62e minuut. Grashoek kreeg ook zeker kansen maar sprong hier te onzorgvuldig mee om en liep vooral in de 2e helft achter de feiten aan.

De Koningslust defensie had goed haar huiswerk gedaan natuurlijk gewaarschuwd door de 3-6 zeeperd van de heen ronde. De Grashoekse aanvallers werd vanaf de 1e minuut het vuur aan de schenen gelegd. Toch voorkwam dit niet dat het in die eerste minuten al bijna op achterstand kwam. Chris Hunnekens mocht alleen op doelman Roel Hunnekens af gaan en werd met het nodige duw en trekwerk te ver naar buiten gedrongen om makkelijk in te kunnen schieten. Zijn schot ging daardoor net naast. Aan de andere kant kwam het antwoord van Roy Bos die een voorzet net naast de paal kopte. Hiermee waren de kansen van de gasten op in de eerste helft. Grashoek daarentegen kreeg nog 3 mogelijkheden. Twee keer was Chris Hunnekens weer dicht bij een goal en net voor de rust veranderde Erwin Pijnenburg een schot van Leike Cuijpers gevaarlijk van richting maar de bal zeilde tot opluchting van de bezoekers net naast. Vooral Grashoek kon zich na het pauze signaal van de goed leidende scheidsrechter Thomassen uit Deurne dan ook verwijten dat er nog een blanco stand op het scorebord stond.

In de 2e helft was de kansenverhouding weer in het voordeel van Grashoek net als in de eerste helft maar toch was het Koningslust dat de hele tweede helft dicteerde. Vooral op het middenveld wisten ze Grashoek aan te pakken waardoor Grashoek te weinig echt gevaarlijk kon worden. De eerste kans was voor Raoul Bennebroek die na de rust het veld in kwam voor Bjorn Korsten. Tussen 2 verdedigers in wist de 16 jarige youngster vlijmscherp uit te halen maar de bal ging net over. Het beslissende moment van de wedstrijd werd ingeleid door Tommy Janssen die veel vrijheid kreeg op rechts en een loep zuivere voorzet gaf op Nick Rongen die onhoudbaar inkopte. Grashoek had dit keer niet echt een antwoord op deze tegenslag. Doordat ook een 2e middenvelder(Leike Cuijpers voor Luc Maessen) vervangen moest worden liep het bij de geel zwarten niet echt soepel in de as. De 250 bezoekers moesten heel lang wachten op het Grashoekse slotoffensief. Geholpen door 10 minuten blessuretijd kwam dit er op de valreep toch. In de 97e minuut kroop Koninglust door het oog van de naald toe Joeri Rijs uit een corner op de paal kopte en Erwin Pijnenburg de rebound van de lijn zag gehaald worden. Grashoek had dit keer dus niet de mazzel en Koninglust verdiende het ook niet om op deze manier nog een keer te moeten capituleren. Een verdiende overwinning van Koningslust dat Grashoek goed in de tang had en zelf even voordeed hoe je een aanval moet opzetten en afmaken.

Koninglust krijgt as zaterdag America op bezoek en Grashoek werkt in het paasweekend een dubbel programma af. Zaterdag tegen Lottum en paasmaandag komt de nieuwe koploper Neerkandia op bezoek op de Peelrand.

Door John Janssen