Dat zijn er zes. Grashoek wint voor de zesde keer op rij en verdedigt koppositie soeverein.

Hegelsom 1 (zon)

Guido Kauffeld (kopbal)
...
Guido Kauffeld
Bas Maessen (kopbal)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

2 april 2017 14:30

Sluiszen, T.P. van der

Door Piet Spee.

Een prachtige ambiance in het zonovergoten sportpark Wienus in Hegelsom. Veel supporters van beide clubs langs de lijn. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een topper.  Voor Grashoek wachtte vanmiddag het zware werk. In de vijf voorgaande wedstrijden waren het clubs uit het tweede rijtje.  Dit keer een tegenstander uit de top vijf. Een goed begin is het halve werk moet Grashoek hebben gedacht. Al in de 2e minuut werd de thuisclub verrast met een verre bal Chris Hunnekens op Erwin Pijnenburg, die geheel vrij op doelman Joris Hagens kon afgaan, hield het hoofd koel en liet zich niet van de wijs brengen door de supportersgroep achter het doel van Hegelsom. Met een beheerste schuiver  scoorde Erwin. 0-1. Hegelsom reageerde als door een adder gebeten.  Nam het initiatief en zette Grashoek onder druk.  De geelzwarten werden steeds meer op eigen helft vast gezet en kwamen niet meer toe tot aanvallen. In de Grashoek verdediging groeide de  17- jarige Marco Sijben  uit tot de grote uitblinker. Hij coachtste  zijn  medeverdedigers  als een ervaren rot in het vak. Toch hing de gelijkmaker in de lucht. Joeri Rijs haalde zich een gele kaart af. Ook Bram Cox  kreeg geel voor gehouden van de goed leidende scheidsrechter Theo van der Sluiszen uit Roermond.  Nadat Marco Sijben een kopbal van Guido Kauffeld van de lijn had gehaald viel in de 20e minuut toch de inmiddels  verdiende gelijkmaker.  Uit een vrije trap van Jordi Janssen  kopte aanvoerder Kauffeld nu wel raak. 1-1.  Na een half uur tegenslag  voor Bjorn Korsten. Hij moest zich wegens liesklachten  laten vervangen. Voor hem  kwam Raoul Bennenbroek in het veld. Hij werd meteen dreigend maar werd op weg naar het doel gestuit.  De beste kansen waren Hegelsom.  Jordi Geurts en Rik Huijs  die de mogelijkheden voor de thuisclub lieten liggen.  Ook een aantal corners  bleven zonder resultaat, ook al door goed keeperswerk van Koen.  Ook  Raoul kreeg een gele kaart . Verder hield Grashoek de zaak onder controle en ging met 1-1 de rust in.

De tweede helft was compleet anders. Nu waren de geelzwarten  de boven liggende partij. Vooral vanaf de linkerkant met Raoul in de hoofdrol. Er ontstonden dikke mogelijkheden op een voorsprong.  Een maal kreeg Raoul een vrije kans maar in plaats van zelf de trekker over

te halen speelde hij de bal naar Chris Hunnekens. Diens schot werd door de doelman tot corner verwerkt. Achterin gaf Grashoek niet veel weg, behoudens een paar corners en vrije trappen. Bas Gloudemans kreeg een goede kans. Zijn schot ging rakelings over.  Een corner werd de inleiding van de voorsprong van Grashoek.  In de 76e minuut nam Erwin Pijnenburg  aan de rechterkant een corner perfect precies op het hoofd van Bas Maessen. De Grashoekse aanvoerder  kopte de bal onhoudbaar achter Joris Hagens. 1-2.  De hernieuwde achterstand bracht toch een tik bij de thuisclub. Grashoek wisselde de aangeslagen Leike Cuijpers voor Luc Maessen. In de resterende  speeltijd lieten de geelzwarten  niets meer aanbranden , controleerde de wedstrijd en bejubelde na het laatste fluitsignaal  een zeer belangrijke overwinning.

Aanstaande zondag  op De Peelrand de P&M derby tegen Koningslust.