LOTTUM BRENGT GRASHOEK NIET VAN DE WIJS.

S.V. Lottum 1 (zon)

...
Roy van Horck (schot)
Bas Gloudemans (intikker)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

26 maart 2017 14:30

Berlo, J.C. van

Ook de 5
e wedstrijd na de winterstop heeft Grashoek winnend afgesloten, met 3-1 werd Lottum verslagen. Nadat Chris Hunnekens Grashoek in de eerste helft op voorsprong had gebracht kwam Lottum direct na de rust op gelijke hoogte. Grashoek bleef echter rustig en schakelde op de juiste manier een tandje bij. Goals van Bas Gloudemans en wederom Chris zorgde uiteindelijk voor de winst. Het is geen toeval meer dat Grashoek dit soort hachelijke situaties ombuigt, daar is dit al te veel voor gebeurd dit seizoen.

Grashoek – Lottum was een wedstrijd met 2 gezichten en ook 2 scheidrechters want de heer van Berlo moest zich in de rust wegens een blessure laten vervangen door de heer Vullings, de grensrechter van Lottum. Beide heren floten een prima wedstrijd. De eerste helft ging het spel in hoog tempo op en neer. Beide ploegen kregen goede kansen maar zoals wel vaker dit seizoen was het Grashoek dat scoorde. In de 8e minuut stuurde Erwin Pijnenburg met een prima steekpass Chris Hunnekens de diepte in die daarna doelman Egelmeers passeerde en vanuit een moeilijke hoek de bal in de touwen joeg. Lottum deed echter zeker niet onder voor Grashoek. De gasten kregen net zoveel kansen als de geel zwarten en raakte zelfs 2 maal de lat. De 2-0 had echter zeker ook kunnen vallen. Wederom Chris en ook Erwin kregen goede kansen op een tweede treffer. Erwin had zelfs een heel mooie treffer in gedachten toen hij de doelman vanaf 40 meter ver voor zijn doel zag staan. Helaas voor Erwin was die net op tijd terug om de bal over de lat te tikken.

Na een oponthoud van 10 minuten kon met de nieuwe scheids dan toch de 2e helft beginnen. Lottum deed nu wat het in de eerste helft verzuimde, scoren. Roy Horckx werd in de 45e minuut op rechts aangespeeld en kreeg net genoeg vrijheid om met een geplaatste schuiver Koen Clephas te verschalken. Veel ploegen paniekeren op dit soort momenten maar dat lijkt in het Grashoekse woordenboek niet voor te komen. De ploeg pakte zichzelf weer op wat begon met het winnen van de duels. Hierdoor werd Lottum verder naar achter gedrukt waar Grashoek ging jagen op de bal. In de 65e minuut kwam Raoul Bennenbroek in het veld voor Luc Maessen en vooral Raoul had succes met dat jagen. Al na 1 minuut kon hij de bal ontfutselen van de Lottumse laatste man en kon op doelman Egelmeers afstormen. Raoul hield het overzicht en passte op Bas Gloudemans die de bal voor het intikken had. Het lukte Lottum niet meer om de wedstrijd te kiepen. Grashoek bleef de duels winnen waardoor er doorlopend druk bleef op het Lottumse doel. In de 90e minuut brachten de gasten weer zichzelf in moeilijkheden. Raoul won een kopduel van de keeper buiten de 16 meter en zorgde dat de bal bij Chris kwam die met een mooi schot de 3-1 aantekende. Zeker op basis van die andere 2e helft waarin Grashoek het spel dicteerde werd er verdiend gewonnen.  Volgende week gaat Grashoek bij Hegelsom op bezoek. Het belooft een spannende pot te worden want Hegelsom moet winnen om de aansluiting te houden en Grashoek wil natuurlijk koploper blijven.

Door: John Janssen