Grashoek koploper na monsterzege tegen Sporting ST

19 maart 2017 14:30

Bukkems, H.C.G.

Door Piet Spee.

De talrijk mee gereisde supporters van Grashoek beleefde  in het mooie weidse  Noord-Limburgse land een uitzonderlijke middag. In het fraaie sportpark  Kerkebos in Swolgen lieten de voetballers in geelzwart zich van hun beste zijde zien. Tegen Sporting ST werd het liefst 1-9. Door deze monsterzege en ook de derde nederlaag op rij van Reuver, 1-0 bij VCH, besteeg Grashoek de hoogste trede van de ranglijst.

Er stond een vrij straffe wind over het veld toen scheidsrechter Henny Bukkems liet aftrappen. De arbiter uit Milheeze floot een goede wedstrijd. Grashoek genoot het eerst van het windvoordeel. De geelzwarten kregen na 2 minuten letterlijk en figuurlijk de wind in de zeilen.  Kevin Goldschmidt  van de thuisclub speelde zo hard terug op zijn doelman dat er voor Devin de Swart geen houden meer aan was.0-1  Na deze blitz start  kreeg de aanvalkracht van Grashoek lichte vormen van een orkaan.  Leike Cuijpers , uitstekend op dreef op het middenveld, verstuurde  een loepzuivere dieptepas naar Chris Hunnekens , die het overzicht hield en met een droge schuiver 0-2 liet aantekenen. Toen was er pas 11 minuten gespeeld. H et werd nog erger voor de thuisclub. Twee minuten later  splijt Erwin Pijnenburg de verdediging open. De bal komt bij Chris. Die ziet Bas Gloudemans  er nog beter voor staan. De 39-jarige spits zorgt voor 0-3.  In de 30e minuut  zorgde Chris Hunnekens voor het mooiste kabinetstukje van de middag. Begon vanaf het middenveld aan een solo, danste een aantal tegenstanders uit en krulde de bal op een fantastische wijze in de linkerkruising. 0-4.  De thuisclub hapte naar lucht en mocht zich gelukkig prijzen dat Bas Gloudemans en Erwin Pijnenburg droomkansen lieten liggen.  Aanvallend kon Sporting ST de  gastenverdediging  niet in verlegenheid brengen, behoudens een vrije trap die niets opleverde.  Ruststand 0-4.

Na de thee had de thuisclub windvoordeel . Even was er een opleving. Doelman Koen Clephas kreeg wat werk en moest zich zelfs gewonnen geven voor een schot van Kevin Goldschmidt, die dit keer wel in het voor hem goede doel scoorde.  1-4.  De hoop op een draaglijke uitslag  voor de Sporting ST was van korte duur.  Bas Maessen loerde al een heel tijdje op een aandeel in de score. In de 58e scoorde  de Grashoekse aanvoerder zijn verdiende treffer. 1-5. De geelzwarten bleven kansen creëren, vooral door het goede spel op het middenveld van Bjorn Korsten en Leike Cuijpers. Het is Bjorn die in de 66e minuut een paar verdedigers uitspeelde en met een schuiver de stand op 1-6 bracht.

Drie minuten  later speelde  Bas Gloudemans  de in uitstekende positie opgestelde Chris aan die met een schuiver zijn derde treffer liet aantekenen. 1-7.

In het laatste kwartier  wisselde trainer Nelis Luijten twee keer.  Rick Graus kwam voor Mike Steeghs die weer een solide partij had gespeeld.  Drievoudig doelpuntenmaker Chris mocht naar de bank voor Brandon Sijben.  Het schuttersfestijn was nog niet ten einde.  Na een assist van Erwin Pijnenburg maakte Bas Gloudemans in de 87e minuut zijn tweede treffer.

1-8.  Het was tenslotte Leike Cuijpers die een prima wedstrijd met een doelpunt beloond zag. 1-9.  Dit werd de eindstand.  De vreugde over deze grote overwinning werd flink verhoogd toen bekend werd dat de concurrenten punten hadden laten liggen en Grashoek alleen op kop gaat. Aanstaande zondag komt SV Lottum naar de Peelrand. De geelzwarten gaan voor de 5e overwinning op rij.