Grashoek door kleine zege tegen VCH weer langs koploper Reuver.

VCH 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

12 maart 2017 14:30

Lenssen, K.

Door Piet Spee.

Weer heeft Grashoek gewonnen. De derde zege in successie na de winterpauze. Het werd 1-0 op de zonovergoten De Peelrand. Nieuweling Bjorn Korsten  scoorde  in de 25e minuut toen hij op de juiste plek stond om een voorzet van Erwin Pijnenburg binnen te tikken. De 1-0 stond  nog op het bord na het laatste fluitsignaal  van scheidsrechter Koen Lenssen uit Venray  die een uitstekende wedstrijd floot.  Hoe belangrijk deze kleine zege was bleek toen het bericht binnen kwam dat koploper Reuver  opnieuw had verloren, dit keer met 1-2 van America. De geelzwarten  staan nu weer zij aan zij op kop met Reuver.

Grashoek startte overtuigend, alleen al om het weer niet tot een last minute zege te laten komen wie de vorige week tegen Kronenberg.  De eerste grote kans kwam al na 6 minuten.  Chris Hunnekens kwam in vrije schietpositie maar zijn schot ging net voorlangs. Dit betekende de start van een ongelukkige middag voor de nummer 12 van de geelzwarten. Chris  had zijn doelpuntensaldo aardig op kunnen vijzelen. Nog zeven keer kwam hij in deze partij vrij voor VCH doelman Brian Roox die alleen maar hoefde toe te zien hoe de schoten van Chris over en langs vlogen. Het leidde tot frustratie bij de jonge aanvaller die tenslotte ook nog een gele  kaart zag wegens "mekkeren".  In de 25e minuut was het dan zover dat Bjorn  Korsten de Peelrand aanhang deed jubelen.  1-0.  Wie gedacht had dat Grashoek, wie tijdens de heen ronde , over de ploeg uit Blerick zou heenlopen  had het mis. Het uitblijven van verdere treffers maakte VCH sterker.  Gelukkig bleef Koen Clephas van moeilijk werk bespaard.  De Grashoekse sluitpost had vrijdag tijdens de training een lichte blessure opgelopen en verscheen niet geheel okselfris onder de lat. In de 42e minuut ontsnapte de gasten aan een 2-0 achterstand. Bas Maessen kopte een corner steenhard in maar via de onderkant lat sprong  de bal weer het veld in.  Ruststand 1-0.

Na de rust bleef de zon rustig schijnen. Het spel van Grashoek werd er niet beter van. Slecht positiespel en veel passen die niet aankwamen  voorkwamen  het in slot gooien van de partij. Uitgerekend  Bjorn  Korsten probeerde wat structuur in het geelzwarte spel te brengen.  De 1-0 stand  hield de hoop op een punt in het Blerickse kamp brandend. Defensief stond Grashoek goed. Duels werden gewonnen en weinig weggegeven met Sjoerd Rijs als meest opvallend.  Bas Maessen zag een goed geplaatste kopbal in het zijnet belanden. Ook Erwin Pijnenburg  haalde zich een gele frustratiekaart af.

Een kwartier voor de tijd werd matchwinnaar Bjorn Korsten naar de kant gehaald ten faveure  van Raoul Bennenbroek.  De B-junior liet zich meteen gelden met een  panklare voorzet waarop te laat werd gereageerd. Daarna probeerde Raoul het  zelf  met een "inswingende  bal , die Brian Roox  met een katachtige reflex uit de rechterkruising haalde.  De daaruit  ontstane hoekschop  bleef  zonder resultaat. Het hoefde ook niet mer. Het was en bleef 1-0.

De volgende week zondag gaat Grashoek op bezoek in Swolgen bij hekkensluiter  Sporting ST.