Weer nekt vroeg doelpunt Grashoek.

Reuver 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

11 december 2016 14:15

J.C.M Dings

Door Piet Spee..

Het werd een lange zit opperuiver bij het topduel Reuver - Grashoek.  De aangewezen scheidsrechter was bezig ergens een wedstrijd te fluiten bij lagere elftallen. In allerijl werd een vervangende arbiter opgetrommeld, Jac, Dings uit Ospel, die om 15.00 uur kon laten aftrappen.  Trainer Nelis Luijten werd geconfronteerd met onverwachte problemen.  Topscorer Chris Hunnekens kreeg op weg naar het vertrek een fietsongeval. Voor hem moet Raoul Bennenbroek opdraven. Leike Cuijpers raakte bij de warming-up geblesseerd Hij werd vervangen door Rick van Oijen.

Direct na de aftrap toog Grashoek ten aanval. Het leidde in de 2e minuut tot een hachelijk moment voor het Reuver doel. Helaas trof Bas Maessen de paal  en niet de door Grashoek zo gehoopte voorsprong .  Daarna meldde de oranjehemden zich in de frontlinie. Bij Grashoek gingen de alarmseinen niet op rood. De verdediging keek te passief toe hoe in de 4e minuut  Bram Smeets de bal vrij kon aannemen. De topscorer van de thuisclub controleerde de bal en vanuit een vloeiende draaibeweging  schoof hij het ronde ding in de uiterste rechter benedenhoek, onhoudbaar voor doelman Koen Clephas.  Weer moest Grashoek in de achtervolging.  En dit deden de geelzwarten ook.  Raoul Bennenbroek nam het voortouw en ondernam een sterke solo en kreeg zijn schot niet de gewenste richting. Even later werd een knappe actie van de 16-jarige youngster ten kostte van een overtreding onderbroken. Door de snelle omschakelingen van beide partijen  steeg de amusementswaarde met de minuut. Reuver liet gedreven door de wind van achteruit verre ballen neerdalen in het strafschopgebied van de gasten. In de Grashoekse defensie excelleerde vooral Mike Steeghs en ook Marco Sijben  en Joeri Rijs leverden goed werk. Dan was er nog Koen  die in 38e minuut met een glanzende parade Reuver op 1-0 hield. Dit was ook de ruststand.

Om  16.00 uur werd afgetrapt voor de tweede helft.  Een bijveld was  gereed gebracht om eventueel met kunstlicht  verder te gaan.

Ook  het tweede speelpart bleef zijn  aantrekkelijkheid behouden. Grashoek joeg op de gelijkmaker maar stuitte vaak op een onverzettelijk Reuvers defensieblok. Niet voor niets  hebben  de oranjehemden  met slechts 5  tegengoals de minst gepasseerde defensie. Toch leek in de  53e minuut de 1-1 te vallen . Doelman Roy Hendriks had zijn doel verlaten.  Erwin Pijnenburg was eerder bij de bal. Helaas ging zijn lob centimeters  over het lege doel.

Grashoek probeerde door  te drukken. Vooral Erwin bemoeide zich nadrukkelijk met de aanval. Ook Reuver zat niet stil, vooral toen Grashoek  één op één ging spelen. Dit leverde ook nog een bloedstollend moment op voor het doel van  Koen. Twee wissels bij Grashoek in de slotfase. Rick van Oijen maakte plaats voor Wouter van der Sterren  en Sjoerd  Rijs voor Raoul Bennenbroek.  Inmiddels  was het schemerdonker over het sportpark  gevallen. Vandaar dat scheidsrechter Dings  slechts één  minuut liet naspelen. Trainer Nelis Luijten  toonde zich  daarbij allerminst happy.  Dit veranderde niets meer aan de 1-0 stand.  Reuver is "Herbstmeister" .  Verdiend ook omdat de oranjehemden de beste ploeg waren en ongeslagen zijn gebleven.  Voor Grashoek blijft het "vice-herbstmeisterschap over.  Over anderhalve maand wordt de competitie hervat met het thuisduel tegen Kronenberg. Reuver reist dan naar Neerkant.

.