Grashoek koploper af na puntenverlies tegen America.

America 1 (zon)

Leike Cuijpers (vrije trap)
... (kopbal)
... (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

27 november 2016 14:30

Huebers, H.J.

Door Piet Spee.

Door het 2-2 gelijke spel In America tegen de club van die naam verspeelde Grashoek de koppositie aan Reuver  dat met 3-1 bij Kronenberg won.  In puntenaantal staat Grashoek gelijk maar het doelsaldo van de Reuverse club is beter.

Het was in het sportpark Erica niet bepaald de dag van de doelmannen. Zowel Wim Derks America en Koen Clephas  Grashoek gingen in de eerste helft twee keer opzichtig  in de fout. Beide keepers hebben zich na de pauze uitstekend hersteld waardoor  2-2 stand  onveranderd bleef, die overigens goed past bij het spelbeeld . Scheidsrechter van deze partij tussen de nummer 3 en 1 van de ranglijst stond onder leiding van Huub Huebers. De arbiter uit Venray had de wedstrijd goed onder controle en kon de gele kaarten op zak houden, want beide ploegen bestreden elkaar op faire wijze.  Grashoek kende een droomstart. Al in de 4e minuut klingelde het voor de vanmiddag in blauw gestoken gasten.  Aan linkerkant  van het veld op pakweg  35 meter van het Americaanse doel kreeg Grashoek een vrije trap.  Leike Cuijpers  belastte zich met de uitvoering en stuurde het ronde speeltuig  richting doel. Doelman Willem Derks verkeek zich totaal en stond het 0-1 tot vreugde van de talrijke Grashoekse supporters.  Lang duurde het feestje niet.  America ging op zoek naar de gelijkmaker en hoefde  niet lang te wachten. In de 11e minuut kwam Koen uit zijn doel  en mist in een kluwen van spelers een hoge bal.  Echt iets voor een spits als Jens Kleuskens. Subliem knikte de topscorer de bal in het lege doel. 1-1.  Beide ploegen gingen voor een nieuwe voorsprong, met America iets meer aan de bal maar de beste kans was in 22e minuut voor Grashoek. Na uitstekend voorbereidend werk van Erwin Pijnenburg trof Chris Hunnekens onderkant lat. Voor America was Koen Houben het dichtst bij een voorsprong.  En die kwam er toch in de 37e minuut.  Na bal verlies kon Jesper Huijs gaan bouwen aan een aanval . Hij paste op juiste moment op maat naar Jens Kleuskens en Koen viel over de schuiver heen.    2-1.   Doelpunt nummer 16 voor de Americaanse topscorer.  Met de pauze in zicht drong Grashoek nog eens extra aan. Dit werd beloond.  Twee corners werden afgedwongen. De tweede, genomen door Erwin, kreeg doelman Willem de Vries niet onder controle. De terugspringende bal werd door Bas Gloudemans attent ingekopt. 2-2.

Na de rust bleef het een attractieve  wedstrijd met kansen over en weer.  Beide keepers herstelden zich met goede reddingen. In het laatste deel van de wedstrijd ontstonden  nog kansen , vooral  door Raoul Bennenbroek, tien minuten voor tijd in het veld gekomen. De youngster zorgde  voor het mooiste spelmoment. Na een fraaie actie werd hij in kansrijke positie onderuit gehaald. Nam zelf  de vrije trap, die door de uitblinkende Joeri  Rijs, steenhard centimeters werd over gekopt.  Het was en bleef 2-2. Grashoek koploper af maar wel na 11 wedstrijden nog ongeslagen. Ook dat is een prestatie die er zijn mag !

Zondag  speelt Grashoek de laatste thuiswedstrijd voor de winterpauze. Een P&M derby. VV Kessel is dan de gast op de Peelrand.