Grashoek nieuwe koploper na klinkende 6-0 zege bij VCH.

VCH 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

6 november 2016 14:30

Peymen, J.H.A.M.

Door Piet Spee

Grashoek kon de koppositie van America  overnemen als van VCH werd gewonnen. De geelzwarten voldeden ruimschoots aan deze voorwaarde en leverden in het sportpark Maassenhof in de Blerickse Boekend  een soevereine  voorstelling af. Drie doelpunten in de eerste helft en drie in het tweede part bracht de score op 0-6. Daarbij bleven nog minimaal het zelfde aantal meer dan honderd procent mogelijkheden onbenut. Grashoek moest het stellen zonder topscorer Chris Hunnekens. Zijn plaats werd met veel verve  ingenomen door de 16-jarige Raoul Bennenbroek. Scheidsrechter bij deze wedstrijd was Jack Peymen. De 68-jarige arbiter uit Stramproy kweet zich uitstekend van zijn taak.  Meteen na dienst eerste fluitsignaal  liet Grashoek haar bedoelingen zien. De VCH verdediging moest vol aan de bak. Met werverlende aanvallen, meest onder leiding van de grote regisseur in geelzwarte dress Erwin Pijnenburg, werd het doel van Bryan Roox bestookt. Na 10 minuten opende Grashoek de score. Na een wat zwaar gestrafte handsbal ging de bal op de stip. Typisch een geval van als je bovenin staat krijg je zo'n bal mee en  onderin tegen.  Bas Maessen had dat geen boodschap aan. Grashoeks captain  schoot knalhard raak.0-1. Hogeschool voetbal in de 17e minuut. Ergens op de middellijn aan de rechter zijkant won Erwin een duel, controleerde de bal en stuurde hem met veel gevoel over de hele breedte van het veld naar de linkerkant voor de voeten van Raoul Bennenbroek. De youngster zette de turbo aan  en leverde een panklare bal af bij Bas Gloudemans die het ronde ding maar in hoefde te schuiven.  0- 2.  De thuisclub  kwam er maar sporadisch  uit en doelman Koen Clephas kreeg vanmiddag weinig gevaarlijk werk op te knappen. Nadat Luc Maessen een uitgelezen mogelijkheid had gemist werd het toch 0-3. In de 37e minuut tikte Bas Maessen een door Bryan Roox   afgeweerde bal binnen.  Ruststand 0-3.

In de tweede helft hoefde de overwegend aanwezig Grashoekse toeschouwers niet lang te wachten op een nieuwe treffer. Raoul Bennenbroek ondernam aan de linkerkant een mooie rush en scoorde met een fraaie diagonale  schuiver in de verste hoek 0-4. De wedstrijd was gespeeld en de blauwhemden van VCH kwamen wat meer los. Maar de Grashoek verdediging met een zeer attent en subliem spelende Marco Sijben aan het hoofd hiel de zaak volledig onder controle. Ondertussen diende zich nog de nodige kansen voor Grashoek aan.  Een er van in de 75e minuut. Erwin liet weer eens met een magistrale actie zijn tegenstander staan, bezorgde de bal bij Bas Gloudemans die met een droog schot 0-5 liet aantekenen.  Stan Cuijpers kwam binnen de lijnen voor Raoul. De ene 16-jarige voor de andere. Stan heeft als eens bewezen dat hij bij een invalbeurt snel kan scoren. Een ook nu was het binnen een paar minuten raak.  Doelman Roox kreeg na 79 minuten een schot van Leike Cuijpers niet onder controle. Stan stond precies op de juiste plek om de bal in te tikken.  0-6.

Joep Janssen mocht nog even opdraven voor Bas Gloudemans.  Wijziging in de stand kwam er niet meer. Het begon al aardig donker te worden de Maassenhof. Heel verstandig van scheidsrechter Peymen dat hij precies op tijd affloot en geen minuut liet naspelen.

Nog vier wedstrijden heeft Grashoek voor de winterpauze. Wedstrijden waarin de nieuwe koploper zal worden getest. Te beginnen zondag op de Peelrand de derby tegen Egchel. Daarna volgen nog wedstrijden tegen America, Kessel en Reuver.