ZWAAR BEVOCHTEN OVERWINNING GRASHOEK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

30 oktober 2016 14:30

Kerstges, P.

Grashoek heeft tegen de nummer 4 op de ranglijst Hegelsom een belangrijke 2-1 overwinning behaald. Ondanks dat alle goals in de eerst 30 minuten van de wedstijd vielen bleef het tot het einde een zeer amusant en enerverend duel. Dit kwam vooral omdat beide ploegen niet schroomde om de aanval te zoeken. Grashoek doelman Koen Clephas had een groot aandeel in de zege door in de 16e minuut een penalty te stoppen. De Grashoekse doelpunten werden gemaakt door Bas Gloudemans en Chris Hunnekens.

Dat Grashoek geen makkelijk middag zou krijgen was al heel snel duidelijk want al na 3 minuten scoorde Guido Kauffeld de 0-1. De ruimte die de Hegelsomspeler kreeg was veel te riant waardoor hij vanaf 6 meter simpel de bal achter Koen kon plaatsen. Grashoek herstelde zich wel heel snel maar mocht daar de Hegelsom ausputzer en doelman voor bedanken. Bas Gloudemans onderschepte in de 6e minuut de bal doordat deze 2 Hegelsom spelers elkaar niet begrepen en Bas er onverwachts met de bal vandoor ging  1-1. Alles leek er in dat eerste kwartier op dat Grashoek deze middag achter de feiten aan bleef lopen want in de 15e minuut ging de bal terecht naar de stip na een onhandige  handsbal van Bas Maessen. Dorian Teensma vond echter de Grashoekse penaltykiller op zijn weg wat een beslissend moment in de wedstrijd was. Want in plaats van op achterstand te komen was het  10 minuten later Grashoek dat op voorsprong kwam. Erwin Pijnenburg had al een paar mooie acties laten zien en ook nu weer was zijn rush over links niet te stoppen. Erwin hield op de achterlijn goed het overzicht en vond met een scherpe voorzet Chris Hunnekens die geheel vrijstaand de 2-1 scoorde. Deze voorsprong deed Grashoek zichtbaar goed want in het laatste kwartier kregen Erwin (lat) en Chris (schot net over) nog hele goede mogelijkheden om de score uit te bouwen.

Ook na de thee had Grashoek de kansen om de wedstrijd te beslissen. Chris was er weer heel dicht bij toen hij de keeper al gepasseerd was maar een Hegelsom verdediger met een laatste krachtinspanning de bal van de doellijn haalde. Het spel bleef echter op en neer gaan en ook Hegelsom had zijn mogelijkheden. Gelukkig stond Koen weer prima te keepen en werd hij prima geassisteerd door zijn verdedigers. Mike Steeghs mag hier zeker positief bij genoemd worden want Mike stond bij veruit de gevaarlijkste Hegelsom aanvaller Liam de Vries. Vooral in de 2e helft kreeg Mike steeds meer vat op deze speler die met zijn acties bijna niet te stoppen was. Scheidsrechter Kerstges uit Eijsden floot een prima wedstrijd en liet zich niet van zijn stuk brengen door de gasten die te vaak met toneelspel en commentaar probeerde de scheids te beïnvloeden.

Na afloop werd er natuurlijk meteen naar de andere velden gekeken want Grashoek had kans op een periode titel en de tussenstanden waren in het voordeel van Grashoek. America dat een 2-0 achterstand goed maakte won echter met 2-3 waardoor zij de periode titel binnen haalde. Zondag gaat Grashoek op bezoek bij VCH. Wat de ranglijst betreft moet er gewonnen worden maar VCH is een tegenstander die niet onderschat mag worden. Ook zij zullen proberen Grashoek pootje te lappen.