GRASHOEK MAATJE TE GROOT VOOR SPORTING ST

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

9 oktober 2016 14:30

Es-Sayedi, A.

Grashoek heeft de thuiswedstijd tegen Sporting ST (Swolgen-Tienray combinatie) met een duidelijke 4-0 gewonnen. In het laatste kwartier van de eerste helft nam Grashoek afstand van de gasten door doelpunten van Chris Hunnekens en Bas Gloudemans. Na rust was Sporting ST even heel dicht bij de aansluitingstreffer maar na een kwartier spelen bezegelde Chris Hunnekens het lot van de gasten met zijn 2e treffer. De 16 jarige Raoul Bennenbroek scoorde als bekroning van zijn eerste debuut in de basis de 4-0.

Sporting ST moet in de eerste 30 minuten het gevoel hebben gehad dat er mogelijkheden waren tegen Grashoek. Grashoek liet de gasten in eerste instantie komen maar wel met die restrictie “tot de 16 meter en niet verder”. Dit “laten komen” was dus meer een gevoel als een echt overwicht want Sporting ST zag gaande weg de wedstrijd dat dit valse hoop was. De aanvallen van Grashoek werden steeds scherper en als er ergens een treffer zou vallen dan was het toch echt aan de andere kant. Het was uiteindelijk Grashoek topscoorder Chris Hunnekens die met een wonderschoon doelpunt in de 28e minuut de eerste maakte. Op rechts kreeg Chris de bal tegen de achterlijn aangespeeld zo’n 15 meter van het doel met een dubbele dekking. Geen probleem voor Chris in de huidige vorm. Hij passeerde 2 man alsof ze vast gespijkerd stonden om vervolgens loeihard uit te halen in de linker boven hoek. Grashoek verslapte niet en ging door. Raoul Bennebroek was heel dicht bij de 2-0 toen hij profiteerde van een blunder bij Sporting ST. Raoul ging de keeper voorbij maar de hoek was daarna net te moeilijk waardoor de bal in het zijnet belande. In de 42e minuut viel de 2-0 dan toch. Leike Cuijpers wist de bal uit een vrije trap loepzuiver op het hoofd van Bas Gloudemans te passen die met dit buitenkansje wel raad wist.

Na de thee kende Grashoek even een mindere periode. In deze fase kwam Sporting ST opzetten en kreeg enkele goede mogelijkheden om langszij te komen. Aan de andere kant bleef echter de dreiging van de koelbloedige Grashoek aanvallers die iedere tegenstander dol maken op dit moment.  Chris Hunnekens werd in de 58e minuut aangespeeld zo’n 5 meter met de rug naar de goal toe. Dit soort mogelijkheden moet je Chris niet geven want al was een Sporting ST voet de laatste voet die de bal raakte, zijn inzet was zo direct en scherp dat het laatste tikte van de tegenstander er niet meer toe deed. 3-0 wedstijd beslist. Het laatste doelpunt viel in de 80e minuut en kon geheel op het conto van Grashoek jongster Raoul Bennenbroek worden geschreven. Een solo van Raoul leek te stranden maar het wegwerken van de bal gebeurde wel zo klungelig waarbij de Sporting ST verdedigers de bal bij elkaar op de hand schoten. Voor Scheidsrechter Es-Sayedi was het duidelijk, penalty. Raoul mocht zelf achter de bal plaatsnemen en bleef heel koelbloedig en scoorde de 4-0 waarbij het uiteindelijk bleef. Grashoek blijft hierdoor in de kopgroep en is door het verlies van America in Kronenberg zelfs 3 punten ingelopen op de koploper.

Zondag wacht de derby tegen Koninglust dat zich heeft herstelt van de moeilijke competitie start en dat nu natuurlijk wil doorgaan met winnen. Grashoek wil echter de aansluiting houden bij de top. Alle ingrediënten voor een mooi derby waarbij beide ploegen voor de winst zullen gaan.