Grashoek blijft ongeslagen na 1-1 in Lottum.

S.V. Lottum 1 (zon)

... (kopbal)
...

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

2 oktober 2016 14:30

Maas, R.L.W.

Door Piet Spee.

Er was in het sportpark Oud Aast te Lottum nog geen minuut gespeeld en het stond al 1-0 voor de thuisclub.  Jean Custers  gaf vanaf de linkerkant een voorzet  die door  de 17-jarige Pim Kleeven onhoudbaar achter doelman Koen Clephas werd gekopt.  1-0. De Grashoekse verdediging stond verbaasd toe te kijken.Dit hadden de geelzwarten dit seizoen nog niet meegemaakt zo vroeg op achterstand waardoor men in de achtervolging moest. Dit lukte  maar moeizaam. In tegendeel Lottum  gesteund door deze voorsprong nam het initiatief . De thuisclub had het meeste  spelaandeel en was ook sneller in de omschakeling. Daarom dreigde een grotere achterstand voor de geelzwarten. Koen moest in het Grashoek doel vaker in actie komen dan doelman Stefan Verbong aan de overzijde. In de 18e minuut kon de uitstekende spelende Freek van Oijen een aanval onderbreken door een overtreding. De vrije  trap van Dennis  Rutten  spatte op de rechterkruising. Doorademen voor Grashoek. De geelzwarten probeerden het spel te verplaatsen. Leike Cuijpers zag zijn solo stranden  in een haag van verdedigers.  De weer uitblinkende Erwin Pijnenburg werd door een harde overtreding gestopt. In de 38e minuut  voor Grashoek het beste spelmoment. Chris Hunnekens bracht met een mooie breedtepas de bal  bij de vrijstaande Bas Gloudemans die iets gehaast rakelings langs schoot.  Vlak voor de rust moest Koen nog een keer vol aan de bak om een grotere achterstand te voorkomen.  De 1-0 pauzestand was volkomen in orde.

Het geelzwarte team van trainer Nelis Luijten  besefte dat een tandje bij moest worden geschakeld om niet tegen de eerste nederlaag aan te lopen.  Niettemin was het toch weer Lottum dat een goede kans kreeg. Koen werkte het schot met een flitsende reactie over de lat tot corner die niets opleverde.  Inmiddels was het lichtjes gaan regenen waardoor het veld glad werd. En daar was hij dan in de 58e minuut,  de door Grashoek  bejubelde gelijkmaker. Een fraaie  aanvalsopbouw over drie stations ging daaraan vooraf. Van Bas  Gloudemans  ging de bal naar Erwin Pijnenburg, die met veel maatgevoel de zich vrijgelopen Chris Hunnekens bediende.  Onhoudbaar schoot de 17-jarige nummer 12 van Grashoek de bal onhoudbaar achter Stefan Verbong. 1-1. Vanaf dit moment veranderde het spelbeeld.  Grashoek nam het heft in handen.  Het werd een boeiend laatste half uur. Fel werd gestreden  om de winnende treffer.  Die kwam er niet . Grashoek was er een paar keer dicht bij. Stefan Verbong kon een keer een treffer voorkomen ten kostte  van de enige gele kaart in de wedstrijd. Een paar penalty scènes zorgden voor  opwinding. Maar scheidsrechter  Roel Maas volgde het spel op veel te grote afstand  en liet doorspelen.  In de 78e minuut moest Bas Gloudemans  zich wegens een liesblessure laten  vervangen. Rick van Oijen kwam in zijn plaats.  Onder hoogspanning verstreken de laatste tien minuten. Het was en bleef 1-1.  Over de gehele wedstrijd gezien een terechte uitslag.

Aanstaande zondag  krijgt Grashoek op de Peelrand  bezoek van Sporting ST. De fusieclub uit Swolgen en Tienray staat voorlaatste.  Dit zegt weinig.  De geelzwarten  zullen vanaf minuut 1 bij de les moeten zijn  om drie punten binnen te halen.