Grashoek wint peelderby

ST Helenaveen/Griendtsveen 1 (zon)

Assist: Mike Steeghs
Bart Jonker (schot)
Bas Gloudemans (intikker)
... (schot)
...
Luc Maessen (intikker)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

25 september 2016 14:30

Versteegh, B.

Grashoek heeft met een ruime 5-2 overwinning op Helenaveen/Griendtsveen duidelijk laten zien wie op dit moment de sterkste ploeg is in de Peel. Man van de wedstijd was zonder twijfel Chris Hunnekens met 3 treffers.  Grashoek was in aanvallend opzicht niet te houden, het duurde alleen vrij lang voordat de geel zwarten duidelijk afstand namen van de gasten die lang op wilskracht in de wedstrijd bleven maar uiteindelijk in het laatste kwartier de handdoek in de ring moesten gooien toen ze van alle kanten alsnog werden overlopen.

Grashoek wist dat het geen makkelijke middag zou worden want Helenaveen heeft het Grashoek al vaker heel moeilijk gemaakt. De ploeg van Douw van de Krap was prima voorbereid op deze derby en zeker van plan om punten uit Grashoek mee naar Helenaveen te nemen. Als het niet voetballend kon dan maar op strijdlust en daar werd Grashoek meteen vanaf de aftrap mee geconfronteerd. De Grashoek defensie liet zich echter niet verrassen want dit blok was prima en solide neergezet door Nelis Luijten. Aan de andere kant was de situatie echter geheel anders. Op die momenten dat Grashoek in de aanval trok kon de Helenaveen defensie vaak alleen maar reageren op de flitsende acties en combinatie van de Grashoek aanvallers en was men te vaak te laat om echt in te grijpen. In de 18e minuut opende Chris Hunnekens met een individuele actie de score. Chris speelde zich na een pass van Mike Steeghs mooi vrij voor het doel en liet doelman Leenders kansloos met een loeihard schot in de linker bovenhoek. Grashoek kon echter maar kort genieten van deze voorsprong want 2 minuten later was het alweer gelijk door een doelpunt van Bart Jonker die een voorzet zag veranderen in een onhoudbare boogbal die achter Koen in de verre hoek viel. Nog voor de thee herstelde Grashoek dit malheur. Wederom was het Chris Hunnekens die middels een mooie een twee met Bas Gloudemans vrij voor doelman Leenders kwam en in de 42e minuut voor de 2-1 tekende. Nog voor de thee scoorde Erwin Pijnenburg zelfs de 3-1 maar hij zag deze treffer tot ieders verrassing afgekeurd door scheidsrechter IJzerman uit Meteren die een vrij makkelijk middag had op de Peelrand deze middag.

De 3-1 liet echter niet lang op zich wachten want direct na de rust in de 47e minuut liet Helenaveen zich verrassen bij een vrije trap van Leike Cuijpers. Bas Gloudemans ging prima naar de eerste paal waar hij de bal kon intikken zonder enig blauw hemd in de buurt. Na deze treffer maakte Grashoek een foutje waarvan het nog moet leren. Grashoek liet Helenaveen te veel komen en gaf te veel ruimte weg waardoor de gasten in de 52e minuut de 3-2 scoorde middels een schot van Rolf van Horen die niet scherp genoeg gedekt werd. Dit was een kostbare en onnodige tegentreffer want Helenaveen kreeg daarmee weer het gevoel dat er iets mogelijk was en daarmee maakte Grashoek het zichzelf onnodig lastig. Na deze 3-2  realiseerde Grashoek zich dan ook snel dat het toch scherp moest blijven. Grashoek herstelde zich en in de 78e minuut scoorde Chris Hunnekens zijn 3e treffer na weer een twee met Bas en daarna prima doorgezet van Chris waardoor hij weer alleen voor de doelman kwam die ook nu weer kansloos was. Vijf minuten later zette Luc Maessen de 5-2 eindstand op het scorebord nadat hij een prima pass van Erwin Pijnenburg alleen maar in hoefde te tikken. Hiermee nam Grashoek alsnog met duidelijk cijfers afstand van Helenaveen dat uiteindelijk over 90 minuten zeker te kort kwam om Grashoek pootje te lichten.

De Grashoek motor draait lekker en iedereen zowel spelers als supporters willen meer. AS zondag op papier een schijnbaar makkelijk opgave tegen SV Lottum maar Grashoek zal scherp moeten blijven want Grashoek is inmiddels de te kloppen ploeg geworden.