Uitstekende competitiestart Grashoek met 3-0 overwinning in Kronenberg.

Kronenberg 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

4 september 2016

Door Piet Spee

Met een kwartet 17-jarigen in de ploeg is Grashoek in de nieuwe speeltijd voortvarend van start gegaan.  De geelzwarten sprongen in het sportpark Heesbergen efficiënt met de kansen om. Ook Kronenberg kreeg zijn kansen maar trof doelman Koen Clephas in topvorm. Onder leiding van scheidsrechter Leo Bos uit Meerlo werd om 14.30 uur afgetrapt. Het eerste kwartier was voor de thuisclub die flink aandrong en met enkele vrije trappen op goede plaatsen mogelijkheden kreeg.  Zo moest Koen in de 11e minuut gestrekt naar de hoek om een vrije trap tot corner te verwerken. Daar stond tegenover mooie combinatiespel tussen Leike Cuijpers en Luc Maessen die zijn schot net naast zag gaan.  Terwijl men al dacht aan een voorsprong voor de oranjehemden viel de treffer aan de overzijde. Na een afgeslagen aanval ving Chris Hunnekens een afvallende bal op en knalde hem hoog en onhoudbaar achter doelman van  Lin. 0-1. Grashoek voerde de aanvallen op. In de 28e minuut had het zomaar 0-2 kunnen staan. Doelman van Lin tikte met een reflex een kopbal van Joeri Rijs tot corner.  Na precies een half uur werd het toch 0-2. Joeri Rijs werkte een mooi door Leike Cuijpers genomen corner achter van Lin. Kronenberg werkte wat geschokt en probeerde nog voor de pauze de aansluitingstreffer tot stand te brengen. Behalve 17-jarigen had Grashoek ook een ijzersterk trio 23-jarigen en al flink ervaren Bas, Mike en Erwin. En daarbij de zeer ervaren aanvoerder de 36-jarige Tim van Ophoven  Ruststand 0-2.

Het was te verwachten dat de thuisclub er alles aan zou doen om weer in de wedstrijd te komen. Al in de 47e minuut moest Koen alweer in actie komen en niet de laatste keer. De oranjehemden bleef er in geloven.  Koen is ook een doelman  die soms ver voor zijn doel als extra back speelt.  In de 60e minuut liep dat bijna mis maar een bal ging net langs het lege doel.  In de 65e minuut verrichtte de Grashoekse sluitpost twee cruciale reddingen bij van dichtbij ingeschoten ballen. Het was in de 68e minuut toen het doek definitief viel voor thuisclub. Chris Hunnekens scoorde zijn tweede goal en bracht de stand op 0-3. Het pleit voor de oranjehemden dat zij bleven strijden voor een beter resultaat. In de laatste 20 minuten werden bij Grashoek Sjoerd Rijs gewisseld voor Bas Gloudemans; Luc Maessen voor Jarno Steeghs en Chris Hunnekens voor Marco Sijben. Grashoek speelde soeverein de partij uit. Voor Kronenberg in de 83e minuut nog een dot van een kans om de eer te redden maar dat er zelfs niet in. Met deze 3-0 zege bezorgde Grashoek de talrijke supporters een mooie middag.

Zondag krijgt Grashoek op de Peelrand bezoek van RKDSO uit Lomm dat verrassend met liefst 5-1 van Koningslust won.